Journal of Technology and Information Education 2023, 15(1):52-63 | DOI: 10.5507/jtie.2023.003
PŘÍNOSY DIGITALIZACE VYBRANÉHO PROCESU NA VYSOKÉ ŠKOLE Z POHLEDU JEJICH AKTÉRŮ
- Univerzita Palackého v Olomouci, Česká republika
Digitalizace oběhu a zpracování dokumentů, včetně tvorby elektronických schvalovacích workflow je výzvou pro zvyšování efektivity procesů ve všech úrovních moderní společnosti. Z tohoto důvodu jsme vytvořili a pilotně ověřili flexibilní elektronické workflow pro digitalizaci vybraného procesu a otestovali jej v podmínkách reálného provozu, včetně realizace kvalitativního výzkumu. Výsledky ukazují užitečnost a přizpůsobivost navrženého elektronického workflow z pohledu jeho uživatelů. Na základě výsledků doporučujeme další studie, které by model zdokonalily a důkladněji otestovaly. Navíc na základě adaptability workflow jej doporučujeme jako výchozí pro projekty digitalizace procesů obecně.
Klíčová slova: digitalizace procesů, schvalovací workflow, kvalifikační práce.
Vloženo: 2. květen 2023; Revidováno: 12. září 2023; Přijato: 2. květen 2023; Zveřejněno: 20. říjen 2023 Zobrazit citaci
Reference
- Aghaee, N. (2015). Finding potential problems in the thesis process in higher education: Analysis of e-mails to develop a support system. Education and Information Technologies, 20, 21-36. https://doi.org/10.1007/s10639-013-9262-z.
Přejít k původnímu zdroji...
- Alfarwan, S. (2019). University student access to and use of electronic devices: a latent English language learning potential. Teaching English with Technology, 19 (1), 102-117.
- Bogner, A. Littig, B. & W. Menz (2009). Introduction: Expert interviews - An introduction to a new methodological debate. In: Bogner A, Littig B, Menz W (eds) Interviewing Experts. Palgrave Macmillan, pp 17-42.
Přejít k původnímu zdroji...
- COBB, G. (2015). The Project Manager's Guide to Mastering Agile: Principles and Practices for an Adaptive Approach. New Jersey: John Wiley. ISBN 978-1-118-99104-6.
- Cunningham, W. (1992). Experience report- the WyCash portfolio management system. ACM SIGPLAN OOPS Messenger, 4, 29-30.
Přejít k původnímu zdroji...
- Dahlberg, T. Hokkanen, P. & M. Newman (2016). How business strategy and changes to business strategy impact the role and the tasks of CIOs: An evolutionary model. In: Proceedings of the Annual Hawaii International Conference on System Sciences. pp 4910-4919.
Přejít k původnímu zdroji...
- Davenport, T. H. (2010). Process Management for Knowledge Work. In: J. vom Brocke & M. Rosemann (Eds.), Handbook on Business Process Management 1 (2nd ed., pp. 17-35). Heidelberg: Springer Berlin.
- Haneem, F. Kama, N. & A. Bakar (2019). Critical influential determinants of IT innovation adoption at organisational level in local government context. IET Software, 13, 233-240.
Přejít k původnímu zdroji...
- Hansson, H. (2014). How to produce quality theses at universities in a large scale: SciPro IT system - supporting the scientific process. In: Proceedings - Frontiers in Education Conference, FIE.
Přejít k původnímu zdroji...
- Harned, D. (2018). Hands-On Agile Software Development with JIRA: Design and manage software projects using the Agile methodology. Birmingham: Packt. ISBN 978-1-78953-213-5.
- Karunaratne, T. (2018). Blended supervision for thesis projects in higher education: A case study. Electronic Journal of e-Learning, 16, 79-90.
- Keyte, B. & D. Locher (2004). The complete lean enterprise: value stream mapping for administrative and office processes. New York: Productivity Press, 136 p. ISBN 1-56327-301-2.
Přejít k původnímu zdroji...
- Khalid, Z. (2010). Optimizing back-office operations: best practices to maximize profitability. Hoboken, N.J.: John Wiley. ISBN 978-0-470-53189-1.
- Klement, M. & T. Kotouč. (2020). Creation of a software tool for managing and recording the outcomes of teaching practice within the STAG study agenda system. Trends in Education: Information Technologies and Technical Education. Olomouc, 17(1), pp. 48-54. ISSN 1805-8949. DOI: 10.5507/tvv.2020.009
Přejít k původnímu zdroji...
- Kuzmina, M. Protas, O. Fartushok, T, Raievska, Y. & I. Ivanova (2020). Formation of Students' Competence of Tertiary Educational Institutions by Practical Training Aids International. Journal of Higher Education. 9 (7), 279-288. https:// doi:10.5430/ijhe.v9n7p279.
Přejít k původnímu zdroji...
- Lagstedt, A. Lindstedt, J.P. & R. Kauppinen (2020). An outcome of expert-oriented digitalization of university processes. Education and Information Technologies, 25(1), 5853-5871. https://doi.org/10.1007/s10639-020-10252-x
Přejít k původnímu zdroji...
- Moe, N. B. Aurum, A. & T. Dybå (2012). Challenges of shared decision-making: A multiple case study of agile software development. Information and Software Technology, 54, 853-865. https://doi.org/10.1016/j.infsof.2011.11.006.
Přejít k původnímu zdroji...
- Ostapenko, E., Kovalenko, A., Miziuk, V., Zarutska, O., Zadorina, O., & I. Hlazunova (2022). Traditional pedagogical approaches in the context of higher education digitalization. Ad Alta - Journal of Interdisciplinary Research, Vol. 22, Issue 2.
- Page, S. (2016). The power of business process improvement: 10 simple steps to increase effectiveness, efficiency, and adaptability. New York: American Management Association. ISBN 978-0-8144-1478-1.
- Sanchez, B. Mallado, M. & P.Gonzalez-Pinal (2013). Cambios pedagogicos y sociales en el uso de las TIC U-learning y U-portafolio. Revista Electronica de Investigacion y Docencia (REID), vol. 10, 2013, pp. 7-20.
- Sarkar, D. (2007). Lean for service organizations and offices: a holistic approach for achieving operational excellence and improvements. Milwaukee, Wis.: ASQ Quality Press. ISBN 978-0-8738-9724-2.
- Singh, A. (2019). Agile Methodology With Scrum. Germany: GRIN Verlag. ISBN 978-3-6689-7969-7.
- Theocharis, G. Kuhrmann, M. Münch, J. & P. Diebold (2015). Is water-scrum-fall reality? On the use of agile and traditional development practices. In: International Conference on Product-Focused Software Process Improvement. pp 149-166.
Přejít k původnímu zdroji...