Journal of Technology and Information Education 2020, 12(2):16-26 | DOI: 10.5507/jtie.2020.016

PRIPRAVENOS« ©TUDENTOV PRED©KOLSKEJ A ELEMENTÁRNEJ PEDAGOGIKY NA VÝUČBU PRACOVNÉHO VYUČOVANIA

Mária KO®UCHOVÁ, Martin KURUC*
Univerzita Komenského v Bratislave, Slovenská republika

V  príspevku predstavujeme výsledky a interpretácie z náąho výskumu, ktorého cieµom bolo vytvori» si určitý obraz o tom, ako je nastavená sebaregulácia a motivácia k učeniu sa ątudentov programov Predąkolská a elementárna pedagogika a  Učiteµstvo primárneho vzdelávania pre predmety technického charakteru. Sústredili sme sa na oblas» pripravenosti,  sebaregulácie a motivácie k technickému vzdelávaniu.  Vychádzame z metodologického prístupu ukotveného v teórii sebaurčenia. Za najvýznamnejąie zistenie povaľujeme pozitívne nastavenie motivácie ątudentov k technickým predmetom.

Klíčová slova: sebaregulácia, motivácia, sebaurčenie, technické vzdelávanie

Vloľeno: 28. květen 2020; Revidováno: 16. srpen 2020; Přijato: 25. srpen 2020; Zveřejněno online: 7. září 2020; Zveřejněno: 1. únor 2021  Zobrazit citaci

ACS AIP APA ASA Harvard Chicago Chicago Notes IEEE ISO690 MLA NLM Turabian Vancouver
KO®UCHOVÁ, M., & KURUC, M. (2020). PRIPRAVENOS« ©TUDENTOV PRED©KOLSKEJ A ELEMENTÁRNEJ PEDAGOGIKY NA VÝUČBU PRACOVNÉHO VYUČOVANIA. Journal of Technology and Information Education12(2), 16-26. doi: 10.5507/jtie.2020.016
Stáhnout citaci

Reference

  1. Částková, P., Kropáč, J., Plischke J. (2016). Přínos informálního a neformálního vzdělávání pro technické vzdělávání ľáků základní ąkoly. Journal of Technology and Information Education. Roč. 8. Číslo 2. pp. 53 - 66. DOI 10.5507/jtie.2016.010. Přejít k původnímu zdroji...
  2. Částková, P. (2018). Rozvoj sebehodnocení ľáka v technické výchově na primární ąkole. Olomouc: UP v Olomouci. Přejít k původnímu zdroji...
  3. Deci, E. L. (1995) Why We Do What We Do: Understanding Self-Motivation. London: Penguin Books.
  4. Deci, E. L. & Ryan, R. M. (2004) Overview of Self-Determination Theory: An Organismic Dialectical Perspective. In E. L. Deci & R. M. Ryan (Eds.), Handbook of Self-Determination Reseach (pp 3-33). New York: The University of Rochester Press.
  5. Dostál, J. (2015). Badatelsky orientovaná výuka: pojetí, podstata, význam a přínosy. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci. Přejít k původnímu zdroji...
  6. Dostál, J., Prachagool, V. (2016). Technické vzdělávání na křiľovatce - historie, současnost a perspektivy. Journal of Technology and Information Education. Roč. 8. Číslo 2. pp. 5 - 24. DOI: 10.5507/jtie.2016.006. Přejít k původnímu zdroji...
  7. Kozík. T. & kol. (2013). Analýza a zdôvodnenie revízie vzdelávacej oblasti Človek a svet práce. Učiteµské noviny. - ISSN 0139-5769, Roč. 60, č. 11 (2013), s.
  8. 25-27.
  9. Kuruc, M. (2017). Príručka pre pouľívanie dotazníka SRQ-Academic v pedagogickej praxi. Bratislava, Univerzita Komenského.
  10. Rada Európy. (2006). Odporúčanie EP a RADY z 18. decembra 2006 o kµúčových kompetenciách pre celoľivotné vzdelávanie. Dostupné na: https://eur-lex.europa.eu/legal-content/SK/TXT/PDF/?uri=CELEX:32006H0962&from=EN
  11. Martin K. (2018). Learner Centered Innovation. London: IM Press.
  12. Montessori, M. (2017). Objevování dítěte. Praha: Portál.
  13. Ryan, R. M. (2012). Motivation and the Organization of Human Behavior: Tree Reasons for the Reemergence of Field. In R. M. Ryan (Ed.) The Oxford Handbook of Human Motivation (pp. 3-10). New York: The Oxford University Press. Přejít k původnímu zdroji...
  14. Ryan, R. M., & Connell, J. P. (1989). Perceived locus of causality and internalization: Examining reasons for acting in two domains. Journal of Personality and Social Psychology, 57, 5, 749-761. Přejít k původnímu zdroji...
  15. Ryan, R. M., & Deci, E. L. (2004). Self-determination Theory and the facilitation of intrinsic motivation, social development, and well-being. American Psychologist, 55, pp. 68-78. Přejít k původnímu zdroji...