Journal of Technology and Information Education 2018, 10(2):65-72 | DOI: 10.5507/jtie.2018.009

IMPLEMENTACE INFORMAČNÍCH A KOMUNIKAČNÍCH TECHNOLOGIÍ DO HUDEBNÍ VÝCHOVY

Jarmila ŠIŘICKÁ
Univerzita Palackého v Olomouci, Česká republika

Článek se zabývá novými trendy ve výuce hudební výchovy. Hodnotí současný stav zjištěním míry a způsobu využití ICT v hudební výchově na českých školách, zaměřuje se na hledání a zkoumání možnosti využití ICT a mobilních technologií jako prostředku podpory žákovské kreativity a kooperace i jako prvku motivačního v edukačním procesu hudební výchovy. Seznamuje čtenáře s některými hudebními aktivitami využívajícími ICT, které proběhly pilotní výukou, a také reakcí žáků na ně.

Klíčová slova: ICT gramotnost, mobilní technologie, dotyková zařízení, modernizace výuky, hudební výchova, kreativita, kompetence, motivace, kooperace a aktivizace žáků.

Vloženo: 15. duben 2018; Přijato: 24. říjen 2018; Zveřejněno online: 2. listopad 2018; Zveřejněno: 1. prosinec 2018  Zobrazit citaci

ACS AIP APA ASA Harvard Chicago Chicago Notes IEEE ISO690 MLA NLM Turabian Vancouver
ŠIŘICKÁ, J. (2018). IMPLEMENTACE INFORMAČNÍCH A KOMUNIKAČNÍCH TECHNOLOGIÍ DO HUDEBNÍ VÝCHOVY. Journal of Technology and Information Education10(2), 65-72. doi: 10.5507/jtie.2018.009
Stáhnout citaci

Reference

  1. Bertrand, Y. (1998). Soudobé teorie vzdělávání. Přeložil O. Selucký. Praha: Portál.
  2. Brezinka, W. (1996). Filozofické základy výchovy. Přeložil I. Ozarčuk. Praha: Zvon, české katolické nakladatelství.
  3. Dušek, B. (1982). Psychologie hudby. Praha: SPN.
  4. Franěk, M. Hudební psychologie. (2005) Praha: Univerzita Karlova v Praze, nakladatelství Karolinum.
  5. Grecmanová, H., & Urbanovská E. (2007). Aktivizační metody ve výuce, prostředek ŠVP. Olomouc: Hanex.
  6. Herden, J. (1994). My pozor dáme a posloucháme: posloucháme hudbu se žáky 1. stupně základní školy. Praha: Sciencia.
  7. Herden, J. (1997). My pozor dáme a nejen posloucháme: posloucháme hudbu se žáky
  8. 2. stupně ZŠ a nižších ročníků osmiletých gymnázií. Praha: Scientia.
  9. Holas, M. (2004). Hudební pedagogika. 1. vyd. Praha: Nakladatelství AMU.
  10. Kolář, Z., & Vališová, A. (2009). Analýza vyučování. Praha: Grada.
  11. Luska, J. (2006). Vybrané otázky srovnávací hudební pedagogiky. In Hudební věda a výchova 10 (83- 88). Olomouc: Univerzita Palackého.
  12. Musil, O. (2015). Multimediální výuka hudební výchovy. Nepublikovaná diplomová práce. Brno: Masarykova univerzita.
  13. Průcha, J. (1997). Moderní pedagogika. Praha: Portál.
  14. Poledňák, I. (2005). Hudebně pedagogické invence. Praha: Univerzita Karlova.
  15. Sedlák, F. et al. (1984). Didaktika hudební výchovy na II. stupni ZŠ. Praha: SPN, publikace č. 16- 08-11/12
  16. Sedlák, F. (1990). Základy hudební psychologie. Praha: SPN.
  17. Strouhal, M. (2013). Teorie výchovy: k vybraným problémům a perspektivám jedné pedagogické disciplíny. Praha: Grada.
  18. Vávra, M. (2013). Aplikace hudebního softwaru Ableton Live v hudební edukaci. Nepublikovaná disertační práce. Olomouc: Univerzita Palackého.
  19. Waltová, M. (2004). Využití hudebního softwaru v didaktické praxi učitele hudební nauky. Nepublikovaná diplomová práce. Olomouc: Univerzita Palackého.