Journal of Technology and Information Education 2017, 9(1):286-296 | DOI: 10.5507/jtie.2017.028

SEXTING U STUDENTŮ UNIVERZITY PALACKÉHO

René SZOTKOWSKI, Iveta KOMÁRKOVÁ
Univerzita Palackého v Olomouci, Česká republika

Sexting je rizikový jev, který se u mladých lidí stává populární součástí elektronické komunikace. Tento fenomén se nevyhnul ani vysokoškolským studentům, kteří dobrovolně posílají a sdílejí vlastní intimní materiál. Příspěvek popisuje výsledky výzkumu, který se zabýval výskytem sextingových aktivit u výběrového souboru studentů Univerzity Palackého v Olomouci. Kvantitativní výzkum byl realizován dotazníkovým šetřením, při kterém byly taktéž zjišťovány názory vybraných studentů na toto rizikové chování a důvody, proč sexting provozují. Do výzkumu se zapojilo celkem 421 studentů, kteří vyplnili elektronickou formu dotazníku. Z výsledků bylo zjištěno, že 83,8 % respondentů poslalo někdy jiné osobně sexuálně zaměřenou zprávu a 63,4 % dotazovaných sdílelo své video nebo fotografii s intimním materiálem.

Klíčová slova: Sexting, student, výzkum, rizika, sociálně patologické jevy.

Vloženo: 16. srpen 2017; Přijato: 11. listopad 2017; Zveřejněno: 30. duben 2017  Zobrazit citaci

ACS AIP APA ASA Harvard Chicago Chicago Notes IEEE ISO690 MLA NLM Turabian Vancouver
SZOTKOWSKI, R., & KOMÁRKOVÁ, I. (2017). SEXTING U STUDENTŮ UNIVERZITY PALACKÉHO. Journal of Technology and Information Education9(1), 286-296. doi: 10.5507/jtie.2017.028
Stáhnout citaci

Reference

  1. Albury, K. a Crawford K. (2012). Sexting, consent and young people's ethics: Beyond Megan's story. Continuum: Journal of Media & Cultural Studies. Roč. 26, č. 3, s. 463- 473. ISSN 1030-4312. Přejít k původnímu zdroji...
  2. Englander, E. (2014). Stop demonizing teen sexting. In most cases, it's completely harmless. In: The Washington Post [online]. Dostupné z: www.washingtonpost.com/posteverything/wp/2014/11/07/stop-demonizing-teen-sexting-inmost- cases-its-completely-harmless/
  3. Chráska, M. (2016). Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu. Vyd. 1. Praha: Grada. 256 s. ISBN 978-80-247-5326-3.
  4. Jolicoeur, M. a Zedlewski E. (2010). Much Ado About Sexting [online]. USA: National Institute of Justice. Dostupné z: https://www.ncjrs.gov/pdffiles1/nij/230795.pdf
  5. Karásková Ulbertová, Z. (2012). Rodič, vychovatel a dítě na internetu. In: Děti a online rizika, sborník studií. Praha: Sdružení Linka bezpečí. ISBN 978-80-904920-3-5.
  6. Kays, T. (2011). What is sexting?. In: Examiner.com [online]. Dostupné z: http://www.examiner.com/article/what-is-sexting-1
  7. Kopecký, K. (2013). Rizikové chování studentů Pedagogické fakulty Univerzity Palackého v Olomouci v prostředí internetu. 1. vyd. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci. ISBN 978-80-244-3858-0.
  8. Kopecký, K., Szotkowski R. a Gibadulin D. (2014). Kyberšikana, sexting a rizikové seznamování českých dětí v prostředí internetu. Komenský: časopis pro učitele základní školy. Roč. 139, č. 2, s. 10-16. ISSN 0323-0449.
  9. Kopecký, K. a Kožíšek M. (2015). Fenomén sexting v teorii a praxi. Skauting: dvouměsíčník pro skautskou výchovu [online]. Roč. 53, č. 1, s. 4-7. ISSN 1210-9827. Dostupné z: http://krizovatka.skaut.cz/dokumenty/category/62-3776?download=769:skauting-unor-2015
  10. MŠMT. (2013-2016). Metodické doporučení k primární prevenci rizikového chovaní u dětí, žáků a studentů ve školách a školských zařízeních. In: MŠMT: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy [online]. Dostupné z: http://www.msmt.cz/vzdelavani/socialni-programy/metodicke-dokumenty-doporuceni-apokyny
  11. Sex and Tech: Results from a Survey of Teens and Young Adults. (2008) In: The National Campaign to Prevent Teen and Unplanned Pregnancy [online]. Dostupné z: http://thenationalcampaign.org/sites/default/files/resource-primarydownload/sex_and_tech_summary.pdf
  12. Thorová, K. (2015). Vývojová psychologie: proměny lidské psychiky od početí po smrt. Vyd. 1. Praha: Portál. ISBN 978-80-262-0714-6.