Journal of Technology and Information Education 2017, 9(1):134-140 | DOI: 10.5507/jtie.2016.030

VLIV POUŽÍVÁNÍ INTERAKTIVNÍCH UČEBNIC NA VÝUKU

Petr SIMBARTL
Západočeská univerzita v Plzni, Česká republika

Digitální knihy jsou dnes rozšířenější. Protože mohou tyto učebnice lépe zprostředkovat informace, dalo by se předpokládat, že by děti mohly mít lepší studijní výsledky. Na základě našeho pedagogického experimentu jsme tuto   myšlenku ověřili. Pedagogický experiment probíhal celkem na dvou základních školách. V první škole byla jedna třída experimentální (využívala se interaktivní učebnice) a dvě kontrolní (používaly se pouze papírové učebnice). Pozitivní vliv byl prokázán pouze částečně. Po prozkoumání všech vzorků testů z obou škol (celkem 134) a zohlednění ovlivňujících faktorů jsme odmítli hlavní hypotézu: „Skupina vyučovaná za pomocí interaktivní učebnice dosáhne lepších studijních výsledků z didaktických testů na znalosti a myšlenkové operace se znalostmi než skupina vyučovaná pouze pomocí papírových učebnic.“

Klíčová slova: interaktivní učebnice, zeměpis, základní škola, multimédia

Vloženo: 30. duben 2016; Přijato: 7. říjen 2016; Zveřejněno online: 10. říjen 2016; Zveřejněno: 30. duben 2017  Zobrazit citaci

ACS AIP APA ASA Harvard Chicago Chicago Notes IEEE ISO690 MLA NLM Turabian Vancouver
SIMBARTL, P. (2017). VLIV POUŽÍVÁNÍ INTERAKTIVNÍCH UČEBNIC NA VÝUKU. Journal of Technology and Information Education9(1), 134-140. doi: 10.5507/jtie.2016.030
Stáhnout citaci

Reference

  1. Červený, P., Dokoupil, J., Kopp, J., Matušková, A., & Mentlík, P. (2009). Zeměpis 6: pro základní školy a víceletá gymnázia. Plzeň, Fraus.
  2. Houghton Mifflin Harcourt Publishing Company. (n.d.). Results of a yearlong Algebra pilot in Riverside, CA [PDF].
  3. http://www.hmhco.com/~/media/sites/home/educators/education-topics/hmh-efficacy/hmh_fuse_riverside_whitepaper_2012.pdf?la=en
  4. Chráska, M. (1999). Didaktické testy: Příručka pro učitele a studenty učitelství. Brno: Paido.
  5. Kalhous, Z., & Obst, O. (2009). Školní didaktika. Praha: Portál.
  6. Mazáčová, N., Hofmannová, M., Chvál, M., Kloboučková, J., & Vondrová, N. (2012). Projekt VZDĚLÁNÍ21 (Hodnotící zpráva červen 2012). Retrieved from http://www.vzdelani21.cz/download/v21/84-v21-zaverecnazpravauk-2012.pdf.pdf
  7. Pearson Plc. (n.d.). Textbooks go digital. Retrieved June 28, 2016, from http://thelearningcurve.pearson.com/case-studies/article/textbooks-go-digital/desktop/1
  8. Regueira, N. R., & Rodríguez, J. R. (2015). The digital textbook. A look at the current state of the art. Digital Textbooks, What´s New? Dostupné z: http://laeremiddel.dk/wp-content/uploads/2015/01/759-99z_manuscrito-de-libro-1085-1-10-20141218-2.pdf
  9. Simbartl, Petr. (2015). Validace interaktivních učebnic pro základní školy. Plzeň. Disertační práce. ZČU v Plzni.
  10. VBM Service GmbH. (n.d.). Retrieved June 28, 2016, from http://www.digitale-schulbuecher.de/