Journal of Technology and Information Education 2017, 9(1):122-133 | DOI: 10.5507/jtie.2016.027

KOMPARACE E-LEARNINGU SE STANDARDNÍ PREZENČNÍ VÝUKOU NA TECHNICKÉ VYSOKÉ ŠKOLE

Lenka HRUŠKOVÁ
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích

Studie se věnuje úspěšnosti e-learningu ve vysokoškolském vzdělávání vzhledem ke standardní prezenční výuce. Cílem článku je přispět k současné diskusi o významu a hodnocení digitálních technologií ve studiu vysokoškolských studentů. Prostřednictvím empirického šetření hledá odpověď na otázku, zdali je vhodnější u studentů bakalářského studia užít v odborné cizojazyčné výuce e-learning nebo standardní prezenční výuku, zda je e-learning v odborné cizojazyčné výuce stejně úspěšný pro muže i ženy nebo jestli existuje korelace mezi e-learningem a studijními obory.

Klíčová slova: e-learning, standardní prezenční výuka, odborný jazyk, gender, technické, ekonomické studijní programy

Vloženo: 17. duben 2016; Přijato: 2. srpen 2016; Zveřejněno online: 4. srpen 2016; Zveřejněno: 30. duben 2017  Zobrazit citaci

ACS AIP APA ASA Harvard Chicago Chicago Notes IEEE ISO690 MLA NLM Turabian Vancouver
HRUŠKOVÁ, L. (2017). KOMPARACE E-LEARNINGU SE STANDARDNÍ PREZENČNÍ VÝUKOU NA TECHNICKÉ VYSOKÉ ŠKOLE. Journal of Technology and Information Education9(1), 122-133. doi: 10.5507/jtie.2016.027
Stáhnout citaci

Reference

  1. Astleitner, H., & Steinberg, R. (2005). Are there gender differences in web-based learning? An integrated model and related effect sizes. AACE Journal, 13(1), 47-63.
  2. Attwell, G. et. al. (2006). E-learning in Europe - Results and Recommendations (Thematic Monitoring under the LEONARDO DA VINCI-Programme). Bonn/Berlin: Agentur BIBB.
  3. Fernandez-Manjon, B., & Sancho, P. (2002). Creating cost-effective adaptative educational hypermedia based on markup technologies and e-learning standards. Interactive Educational Multimedia, number 4: 1-11.
  4. Honigsfeld, A., & Dunn, R. (2003). High school male and female learning-style similari-ties and differences in diverse nations [Elektronická verze], The Journal of Educational Research, 96(4), 195-207. Dostupné z WWW: <https://341elmoreinquiry.wikispaces.com/file/view/GenderLearningStylesDiverseNations.pdf >. Přejít k původnímu zdroji...
  5. Gunn, C., McSporran, M., Macleod, H., & French, S. (2003). Dominant or different? Gender issues in computer supported learning. Journal of Asynchronous Learning Networks, 7, 14-30.
  6. Chyung, S. Y. (2007). Invisible Motivation of Online Adult Learners during Contract Learning. Journal of Educators Online, v4 n1. Přejít k původnímu zdroji...
  7. Liu, M., Moore, Z., Graham, L., & Lee, S. (2003). A look at the research on computer-based technology use in second language learning: A review of the literature from 1990-2000. Journal of Research on Technology in Education, vol. 34, no. 3, pp.250-273. Přejít k původnímu zdroji...
  8. Lu, J., Yu, C, S., & Liu, C. (2003). Learning style, learning patterns and learning performance in a WebCT-based MIS course. Information & Management, 40, 497-507. Přejít k původnímu zdroji...
  9. Ory, J. C., Bullock, C., & Burnaska, K. (1997). Gender similarity in the use of and atti-tudes about ALN in the university setting. Journal of Asynchronous Learning Networks.
  10. Price, L. (2006). Gender differences and similarities in online courses: challenging stereotypical views of women. Journal of Computer Assisted Learning, 22, 349-359. Přejít k původnímu zdroji...
  11. Sak, P., & Saková, J. (2007). Člověk a vzdělávání v informační společnosi, Praha:Portál.
  12. Rovai, A. P., & Baker, J. D. (2005). Gender differences in online learning: Sense of community, perceived learning, and interpersonal interactions. The Quarterly Review of Distance Education, 6 (1), 31-44. Sierra, C., Wamg, M. (2002). Gender, discourse style, and equal participation in online learning. In G. Richards (Ed.), Proceedings of E-Learn 2002 Conference (pp. 2364-2367), Chesapeake, VA: AACE.
  13. Šimonová, I. (2008). Využívání multimédií při výuce odborné angličtiny na FIM UHK. eLearning: sborník příspěvků z konference a soutěže. Hradec Králové: Gaudeamus, s. 88-92.
  14. Tallent-Runnels, M. K., Thomas, J. A., Lan, W. Y., Cooper, S., Ahern, T. C., Shaw, S. M., & Liu, X. (2006). Teaching courses online: A review of the research. Review of Educational Research, 76, 93-135. doi: 10.3102/00346543076001093. Přejít k původnímu zdroji...
  15. Taplin, M., & Jegede, O. (2001). Gender differences in factors influencing achievement of distance education students. Open Learning, 16 (2), 133-154. Přejít k původnímu zdroji...
  16. Warschauer, M. (1995). E-mail for English teaching: Bringing the Internet and computer learning networks into the language classroom. Alexandria, VA: TESOL Publications.
  17. Yeung, D. (2002). Toward and effective quality assurance model of web-based learning: The perspective of academic staff. Online Journal of Distance Learning Administration, 5(2). Retrieved July 16, 2002, from State University of West Georgia, Distance Education Center Web site: http://www.westga.edu/~distance/ojdla/summer52/yeung52.htm
  18. Yukselturk, E., & Bulut, S. (2009). Gender Differences in Self-Regulated Online Lear-ning Environment. Educational Technology & Society, 12 (3), 12-22.
  19. Zhao, Y & K. A. Frank (2003). Factors affecting technology uses in schools an ecological perspective. American Educational Research Journal, Vol. 40, No. 4: 807-840. Přejít k původnímu zdroji...
  20. Zhao, Y., Pugh, K., Sheldon, S., & Byers, J. (2002). Conditions for ClassroomTechnology Innovations. Teachers College Record, 104(3). Přejít k původnímu zdroji...