Journal of Technology and Information Education 2017, 9(1):88-98 | DOI: 10.5507/jtie.2016.020
ANALÝZA STUDIJNÍHO POSTUPU STUDENTŮ V LMS MOODLE
- Ostravská univerzita v Ostravě
Příspěvek popisuje výsledky analýzy dat zaznamenávaných prostřednictvím log protokolů v kurzech v LMS Moodle, a to konkrétně v kurzu Vzdělávací technologie. Analýza srovnává data zaznamenaná v letech 2012 a 2013 zvlášť pro skupinu studentů prezenční a kombinované formy studia. Příspěvek ukazuje možnosti monitoringu činností studentů v e-learningovém kurzu, a to jednak z hlediska počtu činností, ale také s ohledem na místo a čas dané činnosti. Výsledky analýzy poukazují na vybrané způsoby práce studentů v e‑learningovém prostředí, na dopady, které zde mohou mít změny provedené ve výuce. Analýza může současně poskytnout tutorovi zpětnou vazbu ohledně vhodnosti a využitelnosti studijních materiálů v kurzu.
Klíčová slova: Moodle, LMS, Vzdělávací technologie, studijní postup, činnost studenta, log protokoly o činnosti.
Vloženo: 15. březen 2016; Přijato: 5. červenec 2016; Zveřejněno online: 8. červenec 2016; Zveřejněno: 30. duben 2017 Zobrazit citaci
Reference
- Alves, P., Miranda, L. & Morais, C. (2015). Record of Undergraduates' Activities in Virtual Learning Environments. ECEL 2015, Hatfield: ACPI, s. 25-33.
- Bates, A., & Poole, G. (2003). Effective Teaching with Technology in Higher Education. 1. ed., San Francisco: Jossey-Bass/John Wiley.
- Cross, J. (2004). An informal history of eLearning. Horizon: Emerald Group Publishing Limited. [cit. 2016-05-5]. Dostupné z WWW: http://www.internettime.com/ Learning/articles/xAn%20Informal%20History%20of%20eLearning.pdf
Přejít k původnímu zdroji...
- Číhař, J. (2011). 1001 tipů a triků pro Microsoft Excel 2007-2010. Brno: Computer Press.
- Gavora, P. (ed.). (2010). Elektronická učebnica pedagogického výskumu. Bratislava: Univerzita Komenského. [cit. 2016-05-5]. Dostupné z WWW:
- http://www.e-metodologia.fedu.uniba.sk/
- Klement, M., M., Chráska, J., Dostál & Marešová, K. (2012). E-learning: Elektronické studijní opory a jejich hodnocení. Olomouc: Gevak.
- Konstantinidis, A. & Grafton, C. (2013). Using Excel macros to analyse Moodle logs. 2nd Moodle Research Conference, Sousse, pp. 33-39.
- Metodika pro hodnocení rozvoje informační gramotnosti. (2015). Praha: ČŠI. [cit. 2016-02-10]. Dostupné z WWW: http://www.niqes.cz/Metodika-gramotnosti/Metodika-pro-hodnoceni-rozvoje-informacni-gramotno
- Nagyová, I. (2015). Analysis of Students' Behaviour in eLearning Course "Educational Technologies". European Conference on e-Learning Conference Proceedings: ACPI. s. 428-434.
- Pastyřík, M. (2015). Analýza průchodu studentů kurzem Vzdělávací technologie 1. Diplomová práce. Ostrava: Ostravská univerzita.
- Pácl, P. (1971). Některé sociologické aspekty využití volných sobot. Brno: Sborník prací FFBU. Roč. 20, č. G15, s. 103-116
- Quiz report statistics. Moodle. [cit. 2016-02-10]. Dostupné z WWW: https://docs.moodle.org/dev/Quiz_report_statistics
- Šarmanová, J. (2012). Metody analýzy dat: učební text. Ostrava: VŠB-TU. [cit. 2016-02-10]. Dostupné z WWW: http://www.person.vsb.cz/archivcd/FEI/MAD/MAD.pdf
- Use Reports to Track Student Activity in Moodle. (2015). University of Massachusetts Amherst: Information technology [online]. [cit. 2016-02-10]. Dostupné z WWW: https://www.it.umass.edu/support/moodle/use-reports-track-student-activity-moodle
- Voborník, P. (2014). Základní moduly činností v Moodle. Hradec Králové: PřF HK. [cit. 2016-05-5]. Dostupné z WWW: http://download.petrvobornik.cz/docs/knihy/moodle.pdf
- Watson W. R., Watson S. L. (2007). An argument for clarity: what are learning management systems, what are they not, and what should they become? TechTrends. Springer Verlag, 51(2), s. 28-34.
Přejít k původnímu zdroji...
- Zlámalová, H. (2006). Distanční vzdělávání a eLearning: učební text pro distanční studium. Praha: UJAK a NCDV Praha.