Journal of Technology and Information Education 2017, 9(1):61-70 | DOI: 10.5507/jtie.2016.019
DISTANČNÍ VÝUKA INFORMATIKY
- Ostravská univerzita v Ostravě, Česká republika
Cílem příspěvku je ukázat hlavní rozdíly mezi distanční a prezenční formou výuky informatiky na vysoké škole. Jednou z možností porovnání kvality prezenčního a distančního studia je srovnání míry úspěšnosti dokončení jednotlivých výukových kurzů. Pro srovnání byly využity statistiky úspěšnosti ve vybraných kurzech bakalářského a magisterského studia informatiky, a to v několika akademických letech v prezenční i distanční formě studia. Na konkrétních praktických výsledcích autor ukazuje základní obtíže a možná východiska pro jejich řešení. Jako další výzkumné metody byl využít dotazník, ve kterém se zjišťuje využití elektronických materiálů v online kurzech.
Klíčová slova: distanční výuka, informatika, Learning Management System, Moodle, univerzita.
Vloženo: 30. duben 2016; Přijato: 1. červenec 2016; Zveřejněno online: 5. červenec 2016; Zveřejněno: 30. duben 2017 Zobrazit citaci
Reference
- Cavanaugh, C., & Gillan, K. (2004). The Effects of Distance Education on K-12 Students Outcomes: A Meta-Analysis. Dostupné z: http://files.eric.ed.gov/fulltext/ED489533.pdf
- Fojtík, R. (2016). Distance Learning of Applied Informatics. DIVAI 2016, 11th International Scientific Conference on Distance Learning in Applied Informatics, Conference Proceedings. 297-306. Štúrovo, Slovensko.
- Hannay, M., & Newvine, T. (2006). Preception of Distance Learning: A Comparison of Online and Traditional Learning. Journal of Online Learning and Teaching. 2005. ISSN 1558-9528. Dostupné z: http://jolt.merlot.org/05011.htm
- Levy, Y. (2007). Comparing dropouts and persistence in e-learning courses, Computer & Education. Volume 48, Issue 2.
Přejít k původnímu zdroji...
- Okaz, A. (2015). Integrating Blended Learning in Higher Education. Procedia - Social and Behavioral Sciences. Volume 186.
Přejít k původnímu zdroji...
- Paechter, M., & Maier, B. (2014). Online or face/to/face? Students' experiences and preferences in e/learning. Internet and Higher Education. Volume 2.
- Řehák, J., Brom, O. (2015). SPSS, Praktická analýza dat. Brno: Computer Press.
- Shachar, M., & Neumann, Y. (2003). Differences Between Traditional and Distance Education Academic Performances: A meta-analytic approach. International Review of Research in Open and Distance Learning. Volume 4, Number 2.
Přejít k původnímu zdroji...
- Švaříček, R, & Šeďová, K. (2007). Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách. Praha: Portál.
- Van de Vord, R. (2010). Distance students and online research: Promoting information literacy through media literacy. The Internet and Higher Education. Volume 13, Issue 3.
Přejít k původnímu zdroji...