Journal of Technology and Information Education 2017, 9(1):61-70 | DOI: 10.5507/jtie.2016.019

DISTANČNÍ VÝUKA INFORMATIKY

Rostislav FOJTÍK
Ostravská univerzita v Ostravě, Česká republika

Cílem příspěvku je ukázat hlavní rozdíly mezi distanční a prezenční formou výuky informatiky na vysoké škole. Jednou z možností porovnání kvality prezenčního a distančního studia je srovnání míry úspěšnosti dokončení jednotlivých výukových kurzů. Pro srovnání byly využity statistiky úspěšnosti ve vybraných kurzech bakalářského a magisterského studia informatiky, a to v několika akademických letech v prezenční i distanční formě studia. Na konkrétních praktických výsledcích autor ukazuje základní obtíže a možná východiska pro jejich řešení. Jako další výzkumné metody byl využít dotazník, ve kterém se zjišťuje využití elektronických materiálů v online kurzech.

Klíčová slova: distanční výuka,  informatika, Learning Management System, Moodle, univerzita.

Vloženo: 30. duben 2016; Přijato: 1. červenec 2016; Zveřejněno online: 5. červenec 2016; Zveřejněno: 30. duben 2017  Zobrazit citaci

ACS AIP APA ASA Harvard Chicago Chicago Notes IEEE ISO690 MLA NLM Turabian Vancouver
FOJTÍK, R. (2017). DISTANČNÍ VÝUKA INFORMATIKY. Journal of Technology and Information Education9(1), 61-70. doi: 10.5507/jtie.2016.019
Stáhnout citaci

Reference

  1. Cavanaugh, C., & Gillan, K. (2004). The Effects of Distance Education on K-12 Students Outcomes: A Meta-Analysis. Dostupné z: http://files.eric.ed.gov/fulltext/ED489533.pdf
  2. Fojtík, R. (2016). Distance Learning of Applied Informatics. DIVAI 2016, 11th International Scientific Conference on Distance Learning in Applied Informatics, Conference Proceedings. 297-306. Štúrovo, Slovensko.
  3. Hannay, M., & Newvine, T. (2006). Preception of Distance Learning: A Comparison of Online and Traditional Learning. Journal of Online Learning and Teaching. 2005. ISSN 1558-9528. Dostupné z: http://jolt.merlot.org/05011.htm
  4. Levy, Y. (2007). Comparing dropouts and persistence in e-learning courses, Computer & Education. Volume 48, Issue 2. Přejít k původnímu zdroji...
  5. Okaz, A. (2015). Integrating Blended Learning in Higher Education. Procedia - Social and Behavioral Sciences. Volume 186. Přejít k původnímu zdroji...
  6. Paechter, M., & Maier, B. (2014). Online or face/to/face? Students' experiences and preferences in e/learning. Internet and Higher Education. Volume 2.
  7. Řehák, J., Brom, O. (2015). SPSS, Praktická analýza dat. Brno: Computer Press.
  8. Shachar, M., & Neumann, Y. (2003). Differences Between Traditional and Distance Education Academic Performances: A meta-analytic approach. International Review of Research in Open and Distance Learning. Volume 4, Number 2. Přejít k původnímu zdroji...
  9. Švaříček, R, & Šeďová, K. (2007). Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách. Praha: Portál.
  10. Van de Vord, R. (2010). Distance students and online research: Promoting information literacy through media literacy. The Internet and Higher Education. Volume 13, Issue 3. Přejít k původnímu zdroji...