Journal of Technology and Information Education 2015, 7(1):90-99 | DOI: 10.5507/jtie.2015.007

PARAMETRY KVALITY VÝUKY O TECHNICE

Čestmír SERAFÍN
Univerzita Palackého v Olomouci

V české společnosti je pojem "kvalita výuky" velmi často uváděn již po několik desítek let. Tento pojem je uváděn v prohlášení politiků, ve strategických dokumentech i v diskuzích odborné veřejnosti. Cílem zde uváděné studie je podat pohled na tento pojem z úhlu věnujícího se technice a výuce o technice, která se právě v posledních létech vytratila ze vzdělávacího obsahu škol, resp. se zúžila pouze na jeden fenomén a tím jsou informační a komunikační technologie.

Klíčová slova: kvalita výuky; kvalita vzdělávání; škola; výuka; výzkum; vzdělávání; výuka o technice; oborová didaktika

Vloženo: 16. únor 2015; Přijato: 25. květen 2015; Zveřejněno: 1. červen 2015  Zobrazit citaci

ACS AIP APA ASA Harvard Chicago Chicago Notes IEEE ISO690 MLA NLM Turabian Vancouver
SERAFÍN, Č. (2015). PARAMETRY KVALITY VÝUKY O TECHNICE. Journal of Technology and Information Education7(1), 90-99. doi: 10.5507/jtie.2015.007
Stáhnout citaci

Reference

  1. Průcha, J. Walterová, E. & Mareš, J. (2013).. Pedagogický slovník. 7. aktualizované a rozšířené vyd. Praha: Portál.
  2. Posch, P. (1999). Qualitätsevaluation und Qualitätsentwicklung im Schulwesen. In Erziehung und Unterricht, č. 5-6. Wien: OBV ET HPT VerlagsGmbH.
  3. Rýdl, K. (2002). K pojetí kvality ve školství a jejímu hodnocení. E-Pedagogium. 2002, roč. 2, č. 1, s. 104-123.
  4. Slavík, J., Janík, T., Jarníková, J. a Tupý, J. (2013). Zkoumání a rozvíjení kvality výuky v oborových didaktikách: metodika 3A mezi teorií a praxí. 7. aktualizované a rozšířené vyd. Praha: Portál. Přejít k původnímu zdroji...
  5. Janík, T. (2013). Kvalita (ve) vzdělávání: obsahově zaměřený přístup ke zkoumání a zlepšování výuky. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2013, 434 s. Syntézy výzkumu vzdělávání, sv. 1.
  6. Reynolds, D. & Cuttance, P. (1992). School Effectiveness. A&C Black.
  7. Defining Quality in Education. (2000). A paper presented by UNICEF at the meeting of The International Working Group on Education Florence, Italy June 2000. Dostupné na: http://www.unicef.org/education/files/QualityEducation.PDF
  8. Ditton, H. (2002). Unterrichtsqualität - Konzeptionen, methodische Űberlegungen und Perspektiven. In. Unterrichtswissenschaft 3/2002, s. 197-212. Weinheim: Juventa.
  9. Gavora, P. (2000). Úvod do pedagogického výzkumu. Překlad Vladimír Jůva. Brno: Paido.
  10. Zajda J., Bachus, K. and Kach, N. (1995). Excellence and Quality in Education. James Nicholas Publishers.
  11. Quality in education and training. (1993). Association for Educational and Training Technology. University of Virginia. Kogan Page.
  12. Watson, K., Modglil, C. & Modgil, S. (1997). Quality in Education. Cassell.