Journal of Technology and Information Education 2015, 7(1):70-80 | DOI: 10.5507/jtie.2015.005
VÝUKA TVORBY PREZENTACÍ A PREZENTAČNÍCH DOVEDNOSTÍ S VYUŽITÍM BADATELSKY ORIENTOVANÉ VÝUKY
- Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
Příspěvek se zabývá vnímáním výuky tvorby prezentací a prezentačních dovedností na školách studenty vysokých škol. Shrnuje výsledky dotazníkového šetření zaměřeného na výuku prezentací a chápání kvality prezentací v závislosti na výuce. Z šetření vyplývá, že výuka je převážně orientována na ovládání programu na tvorbu prezentací (nejčastěji MS PowerPointu) a nastavení pravidel tvorby prezentací. V příspěvku diskutujeme využití Badatelsky orientované výuky k vytvoření představy žáků o přípravě prezentací. Je zde představen návrh výuky včetně diskuze výhod a nevýhod tohoto přístupu. Naznačuje možné využití individuálního badatelského postupu k získání vlastní zkušenosti v oblasti prezentací a stanovení pravidel a zásad prezentací.
Klíčová slova: výuka prezentací, pravidla tvorby prezentací, badatelsky orientovaná výuka, dotazníkové šetření
Vloženo: 16. únor 2015; Přijato: 25. květen 2015; Zveřejněno: 1. červen 2015 Zobrazit citaci
Reference
- Trková, L. (2010). Úroveň a četnost užívání PowerPointových prezentací na SŠ (výsledky průzkumu). Vyplňto.cz. [online]. [cit. 2015-1-19]. Dostupné z: http://www.vyplnto.cz/realizovane-pruzkumy/uroven-a-cetnost-uzi/.
- Bartch, R. A. & Cobern, K. M. (2003). Effectiveness of PowerPoint presentations in lectures. Computers [online]. vol. 41, issue 1, s. 77-86. [cit. 2015-1-19] DOI: 10.1016/S0360-1315(03)00027-7. Dostupné z: http://linkinghub.elsevier.com/retrieve/pii/S0360131503000277
Přejít k původnímu zdroji...
- Urbanová, K. (2012). Efektivita zařazování PowerPointových prezentací do výuky obecné chemie. In: Scientia in educatione [online]. [cit. 2015-1-19]. Dostupné z: http://www.scied.cz/index.php/scied/article/view/28
- Bělecký, Z. (2007). Klíčové kompetence v základním vzdělávání. 1. vyd. V Praze: Výzkumný ústav pedagogický.
- Kovářová, L. (2009). Informatika pro základní školy. Vyd. 2. Kralice na Hané: Computer Media, 3 sv. 88, 88, 88 s.
- Navrátil, P. (2009) S počítačem nejen k maturitě. 7. vyd. Kralice na Hané: Computer Media.
- Stuchlíková, I. (2010). O badatelsky orientovaném vyučování. In Papáček (ed.): Didaktika biologie České republice 2010 a badatelsky orientované vyučování. DiBi 2010. Sborník příspěvků semináře, [online]. 25. a 26. března 2010, s. 129-135, Jihočeská univerzita, České Budějovice. ISBN 978-80-7394-210-6 145-162
- Činčera, J. (2014). Význam nezávislých expertních center pro šíření badatelsky orientované výuky v České Republice. In: Scientia in educatione [online]. [cit. 2015-2-20]. Dostupné z: http://www.scied.cz/index.php/scied/article/viewFile/88/81
Přejít k původnímu zdroji...
- Papáček, M. (2010). Limity a šance zavádění badatelsky orientovaného vyučování přírodopisu a biologie v České republice. In Papáček (ed.): Didaktika biologie České republice 2010 a badatelsky orientované vyučování. DiBi 2010. Sborník příspěvků semináře, [online]. 25. a 26. března 2010, s. 145 -162, Jihočeská univerzita, České Budějovice.
- Samková, L. (2011). Badatelsky orientované vyučování matematiky. Retrieved from:http://home.pf.jcu.cz/∼upvvm/2011/sbornik/clanky/36UPVM11Samkova.pdf
- Bělská, L. (2014). Badatelsky orientované učení ve výuce přírodopisu. České Budějovice, 2014. 62 l. Diplomová práce. Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích. Vedoucí práce prof. RNDr. Miroslav Papáček, CSc.
- Maňák, J. & Švec, V. (2003). Výukové metody. Brno: Paido.