Journal of Technology and Information Education 2021, 13(2):164-174 | DOI: 10.5507/jtie.2021.016

VYBRANÉ 3D MODELY VHODNÉ PRO TECHNICKOU ZÁJMOVOU ČINNOST

Tomáš SOSNA, Vladimír VOCHOZKA
Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích, Pedagogická fakulta, Česká republika

Článek je zaměřen na modernizaci technické zájmové činnosti z pohledu 3D modelování. Představuje vybrané 3D modely, které jsou pro náctileté zajímavé, užitečné a zároveň podporují rozvoj technické gramotnosti. Popsané zkušenosti jsou podloženy akčním výzkumem, který probíhal v období necelých dvou let na konkrétní základní škole v rámci zájmové činnosti místních žáků. Závěrem jsou nabízeny jednotlivé modely, které mohou pomoci vedoucím kroužku nebo pedagogům k implementaci 3D modelování do výuky či zájmové aktivity.

Klíčová slova: 3D modelování, zájmová činnost, technika.

Vloženo: 9. červen 2021; Revidováno: 30. září 2021; Přijato: 9. červen 2021; Zveřejněno online: 20. říjen 2021; Zveřejněno: 22. únor 2022  Zobrazit citaci

ACS AIP APA ASA Harvard Chicago Chicago Notes IEEE ISO690 MLA NLM Turabian Vancouver
SOSNA, T., & VOCHOZKA, V. (2021). VYBRANÉ 3D MODELY VHODNÉ PRO TECHNICKOU ZÁJMOVOU ČINNOST. Journal of Technology and Information Education13(2), 164-174. doi: 10.5507/jtie.2021.016
Stáhnout citaci

Reference

  1. Dostál, J. (2018). Podkladová studie: Člověk a technika [Online]. Praha: NUV. Retrieved from http://www.nuv.cz/file/3517_1_1/
  2. Dyrenfurth, M. J., Kozak, M. R. (1991). Technological literacy. Glencoe Division, Macmillan/McGraw-Hill.
  3. Fadrhonc, J., Král, J. (2016)). Zařazení 3D modelování do výuky na základních školách.
  4. Hájek, B. (2007). Nástin metodiky vedení zájmové činnosti, Praha: Pedagogická fakulta Univerzity Karlovy, ISBN 978-80-7290-265-1
  5. Horáček, P. (2017). Využití 3D tisku v technické výchově na ZŠ, Brno.
  6. Kropáč, J, a kol. (2004). Didaktika technických předmětů: vybrané kapitoly. 1. vyd. Olomouc: Univerzita Palackého, 223 s. ISBN 80-244-0848-1.
  7. Kropáč, J, Havelka, M. (2005). Poznámky k pojmu "technické myšlení". Dostupné na: http://www. kteiv.upol.cz
  8. Nezvalová, D. (2003). Akční výzkum ve škole, [Online]. Pedagogika, 300-308
  9. Němec, J, a kol. (2002). Kapitoly ze sociální pedagogiky a pedagogiky volného času, Brno: Paido. 119s. ISBN 80-7315-012-3
  10. Pávková, J., a kol. (2008). Pedagogika volného času 3, Praha: Portál. ISBN 978-80-7367-423-6
  11. Solidworks (2005). Dassault Systèmes. SolidWorks®. Version Solidworks.
  12. Vondrák, (2015), [Online].
  13. https://spomocnik.rvp.cz/keyword/akční%20výzkum/