Journal of Technology and Information Education 2021, 13(1):103-115 | DOI: 10.5507/jtie.2021.011
VIRTUÁLNÍ ELEKTROTECHNIKA V TECHNICKÉ EDUKACI
- Univerzita Palackého v Olomouci, Česká republika
Předložený příspěvek přináší pohled na možnosti realizace laboratorní výuky v oblasti elektrotechniky a elektroniky za pomocí on-line prostředí aplikací, které jsou uživatelům volně dostupné. Výuka elektrotechnických, potažmo elektronických předmětů je založena na získání základních teoretických i praktických znalostí a dovedností, které si žáci či studenti ověřují na konkrétních příkladech a především v praktických laboratorních úlohách. Tyto aktivity však díky probíhající pandemii Covid-19 doznaly nutnosti poměrné zásadní revize, ne tak ve své teoretické bázi zaměřené na praktickou stránku, ale především ve své formě, v příklonu ke konektivistickému pojetí v podobě nástrojů založených na bázi "virtuálních laboratoří".
Klíčová slova: Elektrotechnika; elektronika; edukace; didaktika; konektivismus; virtualita; simulace.
Vloženo: 15. květen 2021; Revidováno: 31. srpen 2021; Přijato: 15. květen 2021; Zveřejněno online: 1. září 2021; Zveřejněno: 18. říjen 2021 Zobrazit citaci
Reference
- Biolek, D. (1994). Výuka obecných metod analýzy lineárních obvodů. STO-5, VA Brno, s. 1-4. Dostupné na http://www.vabo.cz/Stranky/biolek/veda/articles/STO5_2.pdf
- Biolek,D. (1) (1999). Respektování didaktických principů při využívání počítačových programů ve výuce elektrických obvodů. ELEKTROREVUE. Dostupné na: http://www.elektrorevue.cz/clanky/99008/index.htm
- Biolek,D, (2) (1999). Využití programů pro symbolickou a semisymbolickou analýzu elektrických obvodů ve výuce i výzkumu. ELEKTROREVUE. Dostupné na: http://www.elektrorevue.cz/clanky/99012/index.htm
- Dahl, T. (2012). 3-D Design for Idiots: An Interview With Tinkercad Founder Kai Backman Wired.com. Dostupné na: https://www.wired.com/2012/06/interview-with-tinkercad-founder-kai-backman/
- Dostál, J. (2015) Badatelsky orientovaná výuka: kompetence učitelů k její realizaci v technických a přírodovědných předmětech na základních školách. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci. ISBN 978-80-244-4515-1
Přejít k původnímu zdroji...
- Heater, B. (2013). Tinkercad lets you export 3D designs into Minecraft. Engadget. Dostupné na: https://www.engadget.com/2013-08-14-tinkercad-minecraft.html?guce_referrer=aHR0cHM6Ly9lbi53aWtpcGVkaWEub3JnLw&guce_referrer_sig=AQAAAHFbs8ymfoGdX9zOypZwynS QWYjMOAtQ2OcFhxaBhjn6SrruMUHSjCAlbvHbIwa9NUPPGQ9EmHZWQ9PYwatzhv W2 w2rG6LiZPDgTDpAhQReWOrbt_pFy8bFn4R6gNNqH0 RiaqAkOq UX9oimwAnrR 4arIDiJcq401jjRClhz_m4Tq
- Levert, Ch. & Pierre, S. (2000) Towards a Design Methodology for Distributed Virtual Laboratories. In Bourdeau, J. & Heller, R. (Eds.) Proceedings of World Conference on Educational Multimedia, Hypermedia and Telecommunications 2000 (pp. 592-597). Chesapeake, VA: AACE.Retrieved
- Michael Y. K. (2001) The Effect of a Computer Simulation Activity versus a Hands-on Activity on Product Creativity in Technology Education. Journal of Technology Education. Vol. 13, n. 1. ISSN 1045-1064
Přejít k původnímu zdroji...
- Musil, V., Dobrovolný, P. a Stříbrný, V- (1997). Modelování a simulace: program PSpice. Brno: PC-DIR. Učební texty vysokých škol. ISBN 80-214-0859-6