Journal of Technology and Information Education 2021, 13(1):92-102 | DOI: 10.5507/jtie.2021.010
VLIV INFORMAČNÍCH A KOMUNIKAČNÍCH TECHNOLOGIÍ NA ZVÝŠENÍ KVALITY VÝUKY
- Palacky University Olomouc, Česká republika
Informační a komunikační technologie (ICT) přináší v oblasti vzdělávání mnoho výhod. Poskytují příležitosti pro inovace v procesu výuky a učení za účelem dosažení požadovaných vzdělávacích výsledků. Přístupy k výuce se čím dál více proměňují, konkrétně ze zaměření na učitele, směrem k orientaci na žáka, přičemž ti se aktivněji zapojují do procesu učení. Od učitelů, kteří využívají ICT, se očekává, že je efektivně využijí v rámci výuky za účelem zlepšení nejen vzdělávacích výsledků, ale také k rozvoji vlastních učitelských kompetencí. Tato studie si klade za cíl prezentovat vlivy ICT na zvýšení kvality výuky. Dále navrhuje faktory, které vedou ke zlepšení kvality přípravy učitelů. V této studii byla užita kvalitativní metodologie. Analýza obsahuje popis ICT, vztah ICT a kvality výuky, dopady ICT na zlepšování kvality výuky (přínosy ICT v kontextu výuky), faktory, které vedou k rozvoji ICT a kvality výuky ve vzdělávacích prostředích a závěrech.
Klíčová slova: ICT, kvalita, výuka
Vloženo: 14. červen 2021; Revidováno: 2. červenec 2021; Přijato: 14. červen 2021; Zveřejněno online: 15. září 2021; Zveřejněno: 18. říjen 2021 Zobrazit citaci
Reference
- Adu, E. O. (2013). Information communication technology (ICT) and curriculum development: The challenges for education for sustainable development.
- Alshmrany, S., & Wilkinson, B. (2017). Factors influencing the adoption of ICT by teachers in primary schools in Saudi Arabia. Teachers' perspectives of the integration of ICT in primary education. International Journal of Advanced Computer Science and Applications, 8(12).
Přejít k původnímu zdroji...
- Attfield, R. (2012). Improving the quality of teaching. National College for school Leadership.
- Bhattacharjee, B., & Deb, K. (2016). Role of ICT in 21st century's teacher education. International Journal of Education and Information Studies, 6(1), 1-6.
- Bose, R. (2017). Effectiveness of ICT in education.
- Charalambos, V., & Glass, G. V. (2007). Teacher professional development and ICT: Strategies and Models. Yearbook of the National Society for the Study of Education, 106(2), 87-102.
Přejít k původnímu zdroji...
- Kareem, N. N. (2017). The importance of using information communication technology for learning and teaching the English language in Kurdistan of Iraq.
- Kaur, N. (2015). Using ICT in empowering teachers for quality education. International Journal of Scientific Research Engineering & Technology (IJSRET) ISSN: 2278-0882.
- Mumtaz, S. (2000). Factors affecting teachers' use of information and communications technology: A review of the literature. Technology, Pedagogy and Education, 9(3), 319-342.
Přejít k původnímu zdroji...
- Njọkụ, C. P. U. (2015). Information and communication technologies to raise quality of teaching and learning in higher education institutions. The International Journal of Education and Development using Information and Communication Technology, 11(1), 122-147.
- Sabanci, A., Ozyildirim, G., & Imsir, R. (2014). The effect of ICT usage on the classroom management: A case study in language teaching. International Review of Social Sciences and Humanities, 7(1), 232-245.
- UNESCO 2002, Information and Communication Technology in Education: A Curriculum for Schools and Programme of Teacher Development. Paris: UNESCO.