Journal of Technology and Information Education 2016, 8(1):28-49 | DOI: 10.5507/jtie.2016.007

OSVOJOVANIE VEDOMOSTÍ ŽIAKOV V ODBORNOM PREDMETE S VYUŽITÍM INTERAKTIVNEJ TABULE

Milan ĎURIŠ, Miloš BENDÍK
Univerzita Mateja Bela v B. Bystrici

V štúdií je venovaná pozornosť parciálnym výsledkom výskumu so zameraním na pedagogický experiment implementácie elektronickej učebnej pomôcky s podporou interaktívnej tabule do vyučovania odborného predmetu na vybraných stredných odborných školách v Slovenskej republike. Na základe analýzy a interpretácie výsledkov neštandardizovaného didaktického testu porovnávame dosiahnuté výsledky žiakov v kontrolnej a v experimentálnej skupine. Použitím štatistických metód overujeme formulované pracovné hypotézy.

Klíčová slova: empirický výskum, pedagogický experiment, elektronická učebná pomôcka, interaktívna tabuľa, neštandardizovaný didaktický test,  stredná odborná škola

Přijato: 29. březen 2016; Zveřejněno online: 29. březen 2016; Zveřejněno: 8. duben 2016  Zobrazit citaci

ACS AIP APA ASA Harvard Chicago Chicago Notes IEEE ISO690 MLA NLM Turabian Vancouver
ĎURIŠ, M., & BENDÍK, M. (2016). OSVOJOVANIE VEDOMOSTÍ ŽIAKOV V ODBORNOM PREDMETE S VYUŽITÍM INTERAKTIVNEJ TABULE. Journal of Technology and Information Education8(1), 28-49. doi: 10.5507/jtie.2016.007
Stáhnout citaci

Reference

  1. Adámek, R. a kol. (2010). Moderná didaktická technika v práci učiteľa. Košice: Elfa.
  2. Bell, M. A. (2001).Why Use an Interactive Whiteboard? A Baker's Dozen Reasons. [online] 2001 [citované 20. máj 2015]. Dostupné z:http://teachers.net/
  3. Burton, S. (2010). Interactive white board : National Case studies [online]. Brussels : Edward Prosser, Jim Ayre, 2010. Case Study: Switzerland. Dostupné z: http://moe.eun.org/c/document_library/get_file?uuid=2db0f7d1-089c-4a3a-b157-db3d65 a393b2&groupId=10620
  4. Ďuriš, M., Pavelka, J., & Bendík, M. a kol. (2015). Implementácia interaktívnej tabule vo výučbe techniky, fyziky a matematiky v základnej škole. Prešov: Vydavateľstvo prešovskej univerzity.
  5. Gavora, P. a kol. (2010). Elektronická učebnica pedagogického výskumu. Bratislava: Univerzita Komenského.
  6. Gerard, F., & Widener, J. (1999). A SMARTer Way to Teach Foreign Language: The SMART Board Interactive Whiteboard as a Language Learning Tool. [online] 1999 [citované 20.máj 2015]. Dostupné z:http://edcompass.smarttech.com/en/learning/research/SBforeignlanguagecl ass.pdf.
  7. Hausner, M. (2015). Případová studie European Schoolnet : Využívání interaktivních tabulí [online]. [citované 20. máj 2015]. Dostupné na<www:http://www.dzs.cz/index.php ?a=documents≥neral_file_id=1541≺oject_ folder_id=377&>
  8. Chráska, M. (2007). Metody pedagogického výzkumu. Praha: Grada.
  9. Kennewell, S. (2001). Using Affordances and Constraints to Evaluate the Use of Information and Communications Technology in Teaching and Learning [online] 2001 [citované 20. máj 2015]. Dostupné z:http://www.tandfonline.com/doi/pdf/10.1080/ Přejít k původnímu zdroji...
  10. 14759390100200105
  11. Kopeček, M., & Novák, T. (2010). This article contains mini-review about descriptive statistics. Praha: LF UK.
  12. Lehner, K. a kol. (2010). Interactive White Board: National Case studies [online]. Brussels: Edward Prosser.
  13. Levy P. (2002). Interactive whiteboards in learning and teaching in two Sheffield schools: A developmental study (Department of Information Studies, University of Sheffield). [citované 20. máj 2015]. Dostupné na<Retrieved from http://dis.shef.ac.uk/eirg/projects/wboards.htm>.
  14. Markechová, D. a kol. (2011). Základy štatistiky pre pedagógov. Nitra: FPV UKF. Neumajer, O. (2008). Interaktivní tabule - vzdělávací trend i módní záležitost [online] 2008 [citované 20. máj 2015]. Dostupné z: http:// http://ondrej.neumajer.cz/
  15. Pavelka, J., Kozík, T., & Bendík, M. a kol. (2015). Interaktívne prostredie a kľúčové kompetencie. Prešov: Vydavateľstvo prešovskej univerzity.
  16. Risgaard, J. (2010). Interactive white board: National Case studies [online]. Brussels : Edward Prosser, Jim Ayre, 2010. Case Study: Denmark. Dostupné z: http://moe.eun.org/c/document_library/get_file?uuid=2db0f7d1-089c-4a3a-b157 db3d65a393b2& groupId=10620
  17. Rychlá šetření: Hlavní závěry projektu Rychlá šetření: Informační a komunikační technologie ve školách Interaktivní tabule. Rychlá šetření 2009. Dostupné z: http://www.uiv.cz/clanek/17/1765
  18. SMITH, A.: Interactive whiteboard evaluation. [online] 1999 [citované 20. máj 2015]. Dostupné z: http://www.mirandanet.ac.uk/pubs/smartboards.htm
  19. Smith, H. (2001). Smartboard evaluation: final report. [online] 2001 [citované 20. máj 2015]. Dostupné z: www.kented.org.uk/ngfi/whiteboards
  20. Ústav pro informace ve vzdělávání v rámci projektu Rychlá šetření 2008 [online]. [citované 20. máj 2015]. Dostupné na<http://www.msmt.cz/vzdelavani/dalsi-vzdelavani/rychla-setreni-2008>
  21. http://www.minedu.sk/data/att/4796.pdf > [online]. [citované 20. máj 2015].
  22. http://www.rirs.iedu.sk/Dokumenty/Používanie%20interaktívnych%20tabúľ%20v%20slovenských%20ZŠ%20a%20SŠ.pdf>[online]. [citované 20. máj 2015].
  23. http://www.bettshow.com/bett/website/Default. aspx?refer=1>.[citované 20. máj 2015].
  24. https://www.eva.dk/>.[citované 20. máj 2015].
  25. http://www.pisa.oecd.org>.[citované 20. máj 2015].
  26. http://www.elc20.com/index.php/>.
  27. http://www.km.fpv.ukf.sk/upload_publikacie/20120130_90405__1.pdf,