Journal of Technology and Information Education 2015, 7(1):55-69 | DOI: 10.5507/jtie.2015.004
ŘÍZENÍ PROCESU VÝUKY POMOCÍ ADAPTIVNÍHO POČÍTAČOVÉHO SYSTÉMU
- Moravská vysoká škola Olomouc
Snahou současného pedagogického výzkum je navrhnout a poté prakticky ověřit ucelený proces individuální personalizované výuky s podporou moderních informačních technologií. Tyto komplexní adaptivní modely výuky se co nejvíce snaží přiblížit potřebám a schopnostem každého studenta s cílem zajistit co nejefektivnější a nejrychlejší získání potřebných znalostí ve studované oblasti. V příspěvku je představena struktura adaptivního výukového systému, který obsahuje fuzzy expertní moduly k formalizaci rozhodovacích funkcí pedagoga i dvě adaptivní smyčky realizující přizpůsobení studijních materiálů dle učebního stylu a znalostí studenta a modifikující jeho postup učení.
Klíčová slova: adaptivní výukový systém, učební styl, hodnocení, studijní materiál
Vloženo: 16. únor 2015; Přijato: 25. květen 2015; Zveřejněno: 1. červen 2015 Zobrazit citaci
Reference
- Bajraktarevic, N., Hall, W., & P. Fullick. (2003). Incorporating learning styles in hypermedia environment: Empirical evaluation. Proceedings of the Workshop on Adaptive Hypermedia and Adaptive Web-Based System. pp. 41-52. Nottingham, UK.
- Brusilovsky, P. (2003). From Adaptive Hypermedia to the Adaptive Web. Mench & Computer. Interaktion in Bewegung. pp. 21-24. Stuttgart: B. G. Teubner.
Přejít k původnímu zdroji...
- Buckley, J. J. & W. Siler. (2005). Fuzzy Expert Systems and Fuzzy Reasoning. Theory and Applications. United States: John Wiley & Sons Inc.
- Bureš, M., & JELÍNEK, I. (2004). Adaptivní webové systémy v e-learningu. In Belcom´04. Praha: ČVUT, s. 223-226.
- Dvořák, A., Habiballa, H., Novák V. & Pavliska. (2003). The concept of LFLC 2000 - its specificity, realization and power of applications. Computers in Industry. Vol. 51, No 3, pp. 269-280.
Přejít k původnímu zdroji...
- Felder, R. M. & Silverman, L.K. (1988). Learning and Teaching Styles in Engineering Education. In Journal of Engineering Education, Vol. 78, No 7, pp. 674-681.
- Felder, R. M. & Soloman, B. A. (2004). Index of Learning Styles. Retrieved June 25, 2013. from http://www.ncsu.edu/felder-public/ILSpage.html.
- Krišová, Z. & M. Pokorný. (2013). Diagnostics of a student's learning style with the use of modern information technologies. In The New Educational Rewue, Vol 34, No 4. pp. 174-187. Torun, Polsko: Wydawnictwo Adam Marszalek.
- Pokorný, M. & Krišová. (2011). Teorie systémů 2. Olomouc: MVŠO, s. 86.
- Kostolanyová, K. (2012). Teorie adaptivního e-learningu. Ostrava: Ostravská univerzita. s. 118.
- Liu, H. (Ed.). (2010). Pedagogical Strategy Model in Adaptive Learning Systém Focusing on Learning Styles. Entertainment for Eduacation. Digital Techniques and Systems. Lecture Notes in Computer Science. Spring-Verlag Berlin: Heidelberg, pp. 156-164.
- Mareš, J. (2004). E-learning a individualni styly učeni. Československá psychologie. Ročník 4, Číslo 3. s. 250.
- Matlab - The MathWorks-MATLAB and Simulink for Technical Computing. (2012). Retrieved July, 7. from http://www.mahworks.com.
- Novák, V., Perfiliova, I. & J. Močkoř. (1999). Mathematical Principles of Fuzzy Logic. Engineering and Computer Science. vol. 517. Boston, USA: Kluwer.
Přejít k původnímu zdroji...
- Novotný, S. (2010). Individualization of teaching through e-learning: Development of Students' Learning Profile Questionnaire. Theoretical and Practical Aspects of Distance Learning. pp.105-116. Katowice, Polsko: Studio Noa.
- Paramythis, A. & Loidl-Reisinger, S. (2004). Adaptive Learning Environments and e-Learning Standards. In Electronic Journal of E-learning. Vol. 2, No 2.
- Riding, R. J. & Cheema, I. (1991). Cognitive styles - an overview and integration. In Educational psychology. Vol. 11, No 3-4. pp.193-215.
Přejít k původnímu zdroji...
- Sternberg, R. J. & Grigorenko, E. L. (1999). Genetics and intelligence. In Journal of American Academy of Child and Adolescent Psychiatry, Vol. 38. pp.486-488.