Journal of Technology and Information Education 2015, 7(1):35-42 | DOI: 10.5507/jtie.2015.002

SROVNÁNÍ PREZENČNÍ A DISTANČNÍ VÝUKY PROGRAMOVÁNÍ

Rostislav FOJTÍK
Ostravská univerzita v Ostravě

Cílem příspěvku je představit rozdíly mezi výukou programování v prezenční a distanční formě výuky. Autor ukazuje základní problematiku, obtíže a praktické zkušenosti s těmito formami a jejich specifika při výuce programování. E-learning přináší v systému vzdělávání mnohé výhody oproti tradičním formám. Na druhé straně tato forma obsahuje i nové obtíže, které vedou například k menší úspěšnosti studentů při studiu. Autor uvádí hlavní kritéria pro zvyšování kvality distanční výuky programování a praktické zkušenosti s výukou na Ostravské univerzitě. Na praktických ukázkách představuje konkrétní způsoby řešení problémů, které e-learning přináší v akreditovaném studiu.

Klíčová slova: Distanční výuka, Learning Management System, Moodle, didaktické testy, tutor

Vloženo: 16. únor 2015; Přijato: 25. květen 2015; Zveřejněno: 1. červen 2015  Zobrazit citaci

ACS AIP APA ASA Harvard Chicago Chicago Notes IEEE ISO690 MLA NLM Turabian Vancouver
FOJTÍK, R. (2015). SROVNÁNÍ PREZENČNÍ A DISTANČNÍ VÝUKY PROGRAMOVÁNÍ. Journal of Technology and Information Education7(1), 35-42. doi: 10.5507/jtie.2015.002
Stáhnout citaci

Reference

  1. Bednaříková, I. (2001). Vytváření studijních textů pro distanční vzdělávání, VUP Olomouc.
  2. Englebrecht, J. C., SCORM, J. (2003). Deployment Issues in an Enterprise Distributed Learning Architecture, The Elearning Developers' Journal.
  3. Fojtík, R. (2006). Problematika didaktických testů v e-learningu. Technológia vzdelávania. 2006, Volume XIV Number 4.
  4. Lanzzilloti, R. & Ardito, C. (2006). eLSE Methodology: a Systematic Approach to the e-Learning Systems Evaluation. Journal of Educational Technology & Society. 2006. Volume 9 Number 4.
  5. McPhee, I., Marks, D. & Duffy, I. (2012). Comparison of equated learning for online and on-campus postgraduate students on academic achievement, The University of the Fraser Valley Research Review. Volume 4: issue 2. http://www.academia.edu/2362331/COMPARISON_OF_EQUATED_LEARNING_FOR_ONLINE_AND_ON-CAMPUS_POSTGRADUATE_STUDENTS_ON_ACADEMIC_ACHIEVEMENT.