Journal of Technology and Information Education 2015, 7(1):35-42 | DOI: 10.5507/jtie.2015.002
SROVNÁNÍ PREZENČNÍ A DISTANČNÍ VÝUKY PROGRAMOVÁNÍ
- Ostravská univerzita v Ostravě
Cílem příspěvku je představit rozdíly mezi výukou programování v prezenční a distanční formě výuky. Autor ukazuje základní problematiku, obtíže a praktické zkušenosti s těmito formami a jejich specifika při výuce programování. E-learning přináší v systému vzdělávání mnohé výhody oproti tradičním formám. Na druhé straně tato forma obsahuje i nové obtíže, které vedou například k menší úspěšnosti studentů při studiu. Autor uvádí hlavní kritéria pro zvyšování kvality distanční výuky programování a praktické zkušenosti s výukou na Ostravské univerzitě. Na praktických ukázkách představuje konkrétní způsoby řešení problémů, které e-learning přináší v akreditovaném studiu.
Klíčová slova: Distanční výuka, Learning Management System, Moodle, didaktické testy, tutor
Vloženo: 16. únor 2015; Přijato: 25. květen 2015; Zveřejněno: 1. červen 2015 Zobrazit citaci
Reference
- Bednaříková, I. (2001). Vytváření studijních textů pro distanční vzdělávání, VUP Olomouc.
- Englebrecht, J. C., SCORM, J. (2003). Deployment Issues in an Enterprise Distributed Learning Architecture, The Elearning Developers' Journal.
- Fojtík, R. (2006). Problematika didaktických testů v e-learningu. Technológia vzdelávania. 2006, Volume XIV Number 4.
- Lanzzilloti, R. & Ardito, C. (2006). eLSE Methodology: a Systematic Approach to the e-Learning Systems Evaluation. Journal of Educational Technology & Society. 2006. Volume 9 Number 4.
- McPhee, I., Marks, D. & Duffy, I. (2012). Comparison of equated learning for online and on-campus postgraduate students on academic achievement, The University of the Fraser Valley Research Review. Volume 4: issue 2. http://www.academia.edu/2362331/COMPARISON_OF_EQUATED_LEARNING_FOR_ONLINE_AND_ON-CAMPUS_POSTGRADUATE_STUDENTS_ON_ACADEMIC_ACHIEVEMENT.