Journal of Technology and Information Education 2012, 4(3):111-114 | DOI: 10.5507/jtie.2012.064

VYUČOVACÍ STYL UČITELE SVĚTA PRÁCE A JEHO VOLBA PROJEKTOVÉ VÝUKY

Anna ZUBATÁ1, Jitka PLISCHKE2
1 Katedra technické a informační výchovy, Pedagogická fakulta UP, Žižkovo nám. 5, 771 40 Olomouc, ČR
2 Ústav pedagogiky a sociálních studií, Pedagogická fakulta UP, Žižkovo nám. 5, 771 40 Olomouc, ČR

Stať pojednává o souvislosti vyučovacího stylu učitele tematického okruhu Svět práce a volby vyučovacích metod, zejména projektové metody. Výzkumným šetřením je zjištěn nesoulad mezi pozitivními názory učitelů a studentů učitelství technické a informační výchovy na realizaci projektové výuky a nízkým zastoupení projektové výuky zde. Jsou formulovány možné příčiny tohoto stavu.

Klíčová slova: kariérové rozhodování, vyučovací styl učitele, učební styl žáka, projektová výuka

Zveřejněno: 1. prosinec 2012  Zobrazit citaci

ACS AIP APA ASA Harvard Chicago Chicago Notes IEEE ISO690 MLA NLM Turabian Vancouver
ZUBATÁ, A., & PLISCHKE, J. (2012). VYUČOVACÍ STYL UČITELE SVĚTA PRÁCE A JEHO VOLBA PROJEKTOVÉ VÝUKY. Journal of Technology and Information Education4(3), 111-114. doi: 10.5507/jtie.2012.064
Stáhnout citaci

Reference

  1. HLAĎO, P. Vliv sociálního okolí na kariérové rozhodování žáků při přechodu do vyššího sekundárního vzdělávání. In Pedagogická orientace roč. 20, č. 3. Česká pedagogická společnost, 2010. ISSN 1211-4669.
  2. RVP ZV - rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání [online] Praha: výzkumný ústav pedagogický. [cit. 2011-05-21]. Dostupné z www: <http://www.vuppraha.cz/wpcontent/uploads/2009/12/rvpzv_2007-07.pdf>.
  3. HARTL, P.; HARTLOVÁ, H. Psychologický slovník. Praha: Portál, 2000. ISBN 80-7178-303-X.
  4. FONTANA, D. Psychologie ve školní praxi. Praha: Portál, 2003. ISBN 80-7178-626-8.
  5. STERNBERG, R. J. Kognitivní psychologie. Praha: Portál, 2002. ISBN 80-7178-376-5.
  6. DYTRTOVÁ, R. Metody a prezentace výsledků efektivního vzdělávání. 1. vyd. Praha: Reprografické studio PEF ČZU, 2007. ISBN 97880-213-1674-4.
  7. ZUBATÁ, A. Konstruktivistické přístupy při rozvíjení schopnosti kariérového rozhodování. In Technológie vzdelávania v přípravě učiteľov prírodovedných a technických predmetov : Medzinárodná vedecko-odborná konferencia : sborník referátů [CD-ROM]. Prešov: KFMT FHPV a KPTD PF PU, 2011.
  8. SITNÁ, D. Metody aktivního vyučování - Spolupráce žáků ve skupinách. Praha: Portál, 2009. ISBN 978-80-7367-246-1.
  9. FENSTERMACHER, G. D.; SOLTIS, J. F. Vyučovací styly učitelů. Praha: Portál, 2008. ISBN 978-80-7367-471-7.
  10. ZUBATÁ, A. Zavedení a využívání projektu v tematickém okruhu Svět práce na ZŠ. In Aktuální problémy pedagogiky ve výzkumech studentů doktorských studijních programů VIII:sborník referátů [CD - ROM]. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2011.
  11. ČÁP, J.; MAREŠ, J. Psychologie pro učitele. 1. vyd. Praha: Portál, 2001. ISBN 807178-463-X.
  12. DOLINSKÁ, J.; DOLINSKIJ, G. Odpovědnost člověka očima českých dětí. XX. mezinárodní kolokvium o řízení osvojovacího procesu (I. část) Vyškov: Vysoká vojenská škola pozemního vojska, 2002, s. 85 - 87. ISBN 80-7231-090-9.