Journal of Technology and Information Education 2012, 4(3):20-26 | DOI: 10.5507/jtie.2012.044

DISPOZIČNÍ USPOŘÁDÁNÍ POČÍTAČOVÉ UČEBNY - KOMPARACE A ANYLÝZA MOŽNÝCH ŘEŠENÍ

Jiří DOSTÁL, Zuzana KOPEČKOVÁ
Pedagogická fakulta UP, Žižkovo nám. 5, 771 40 Olomouc, ČR

Článek na základě realizovaného výzkumného šetření komparuje možná řešení dispozičního uspořádání počítačových učeben. Jsou analyzovány podmínky z hlediska potřeb edukačního procesu. Zvláštní zřetel je brán na žáka a učitele jako objekty zkoumání.

Klíčová slova: ergonomie, počítačová učebna, výzkum, učitel, žák

Zveřejněno: 1. prosinec 2012  Zobrazit citaci

ACS AIP APA ASA Harvard Chicago Chicago Notes IEEE ISO690 MLA NLM Turabian Vancouver
DOSTÁL, J., & KOPEČKOVÁ, Z. (2012). DISPOZIČNÍ USPOŘÁDÁNÍ POČÍTAČOVÉ UČEBNY - KOMPARACE A ANYLÝZA MOŽNÝCH ŘEŠENÍ. Journal of Technology and Information Education4(3), 20-26. doi: 10.5507/jtie.2012.044
Stáhnout citaci

Reference

  1. KLEEN, B. A., SHELL, L. W., ZACHRY, B. Classroom Configuration And Instructional Technology Impact Teaching Methods. Review of Business Information Systems (RBIS). Vol 3, No 2 (1999). ISSN 1534-665X (print), ISSN 21579547 (online). Přejít k původnímu zdroji...
  2. GILBERTOVÁ, S., MATOUŠEK, O. Ergonomie: Optimalizace lidské činnosti. 1. vyd. Praha: Grada Publishing, 2002. 239 s. ISBN 80247-0226-6.
  3. NEŠPOR, K. Počítače a zdraví. 1. vyd. Praha: BEN, 1999. 96 s. ISBN 80-86056-71-6.
  4. Vyhláška 343/2009 Sb., O hygienických požadavcích na prostory a provoz zařízení a provozoven pro výchovu a vzdělávání dospělých.
  5. CHUNDELA, L. Ergonomie. Praha: ČVUT, 2001. 171 s. ISBN 80-01-02301-X.
  6. MATOUŠEK, O. - BAUMRUK, J. Ergonomické uspořádání a vybavení pracovního místa. Praha: SZÚ, 1998. 23 s. ISBN 80-7071098-5.
  7. PANAGIOTOPOULOU, G., CHRISTOULAS, K., PAPANCKOLAOU, A., MANDROUKAS, K. Classroom furniture dimensions and anthropometric measures in primary school. Applied Ergonomics. Volume 35, Issue 2, March 2004, Pages 121-128. Přejít k původnímu zdroji...
  8. SHANNON, G. CUNNINGHAM, S. J. Impact of classroom design on interactive whiteboard use in a special needs classroom. CHINZ '09 Proceedings of the 10th International Conference NZ Chapter of the ACM's Special Interest Group on Human-Computer Interaction. ACM New York, NY, USA, 2009. ISBN 978-160558-574-1. Přejít k původnímu zdroji...