Journal of Technology and Information Education 2012, 4(3):20-26 | DOI: 10.5507/jtie.2012.044
DISPOZIČNÍ USPOŘÁDÁNÍ POČÍTAČOVÉ UČEBNY - KOMPARACE A ANYLÝZA MOŽNÝCH ŘEŠENÍ
- Pedagogická fakulta UP, Žižkovo nám. 5, 771 40 Olomouc, ČR
Článek na základě realizovaného výzkumného šetření komparuje možná řešení dispozičního uspořádání počítačových učeben. Jsou analyzovány podmínky z hlediska potřeb edukačního procesu. Zvláštní zřetel je brán na žáka a učitele jako objekty zkoumání.
Klíčová slova: ergonomie, počítačová učebna, výzkum, učitel, žák
Zveřejněno: 1. prosinec 2012 Zobrazit citaci
Reference
- KLEEN, B. A., SHELL, L. W., ZACHRY, B. Classroom Configuration And Instructional Technology Impact Teaching Methods. Review of Business Information Systems (RBIS). Vol 3, No 2 (1999). ISSN 1534-665X (print), ISSN 21579547 (online).
Přejít k původnímu zdroji...
- GILBERTOVÁ, S., MATOUŠEK, O. Ergonomie: Optimalizace lidské činnosti. 1. vyd. Praha: Grada Publishing, 2002. 239 s. ISBN 80247-0226-6.
- NEŠPOR, K. Počítače a zdraví. 1. vyd. Praha: BEN, 1999. 96 s. ISBN 80-86056-71-6.
- Vyhláška 343/2009 Sb., O hygienických požadavcích na prostory a provoz zařízení a provozoven pro výchovu a vzdělávání dospělých.
- CHUNDELA, L. Ergonomie. Praha: ČVUT, 2001. 171 s. ISBN 80-01-02301-X.
- MATOUŠEK, O. - BAUMRUK, J. Ergonomické uspořádání a vybavení pracovního místa. Praha: SZÚ, 1998. 23 s. ISBN 80-7071098-5.
- PANAGIOTOPOULOU, G., CHRISTOULAS, K., PAPANCKOLAOU, A., MANDROUKAS, K. Classroom furniture dimensions and anthropometric measures in primary school. Applied Ergonomics. Volume 35, Issue 2, March 2004, Pages 121-128.
Přejít k původnímu zdroji...
- SHANNON, G. CUNNINGHAM, S. J. Impact of classroom design on interactive whiteboard use in a special needs classroom. CHINZ '09 Proceedings of the 10th International Conference NZ Chapter of the ACM's Special Interest Group on Human-Computer Interaction. ACM New York, NY, USA, 2009. ISBN 978-160558-574-1.
Přejít k původnímu zdroji...