Journal of Technology and Information Education 2013, 5(2):20-23 | DOI: 10.5507/jtie.2013.021

ZÓNA NEJBLIŽŠÍHO VÝVOJE JAKO UKAZATEL ROZVOJE SCHOPNOSTÍ DÍTĚTE PŘEDŠKOLNÍHO VĚKU

Eva ŠMELOVÁ
Katedra primární a preprimární pedagogiky, Pedagogická fakulta UP Žižkovo nám. č. 5 771 40 Olomouc, ČR

Prostřednictvím příspěvku se čtenář blíže seznámí s Vygotského konstruktem zóny nejbližšího vývoje a jeho využití v rozvoji schopností dítěte předškolního věku ve vztahu k připravenosti k zahájení povinné školní docházky.

Klíčová slova: dítě předškolního věku, mateřská škola, zrání, učení, zóna nejbližšího vývoje, schopnosti, předškolní vzdělávání, kurikulum

Zveřejněno: 1. srpen 2013  Zobrazit citaci

ACS AIP APA ASA Harvard Chicago Chicago Notes IEEE ISO690 MLA NLM Turabian Vancouver
ŠMELOVÁ, E. (2013). ZÓNA NEJBLIŽŠÍHO VÝVOJE JAKO UKAZATEL ROZVOJE SCHOPNOSTÍ DÍTĚTE PŘEDŠKOLNÍHO VĚKU. Journal of Technology and Information Education5(2), 20-23. doi: 10.5507/jtie.2013.021
Stáhnout citaci

Reference

  1. LANGMEIER, J., KREJČÍŘOVÁ, D. Vývojová psychologie. Praha: GRADA, 2006. ISBN 80-247-1284-9. s. 368
  2. MAREŠ, J. Pedagogická psychologie. Praha: Portál, 2013. ISBN 978-80-262-0174-8. s. 702.
  3. MERTIN, V, KREJČOVÁ, L. a kol. Metody a postupy poznávání žáka. Wolters Kluwer, ČR, 2012. ISBN 978-80-7357-679-0. s. 343.
  4. STERNBERG, R. J. Kognitivní psychologie. Praha: Portál, 2009. ISBN 978-80-7367-638-4. s. 636.
  5. ŠMELOVÁ, E., PETROVÁ, A., SOURALOVÁ, E., et al., et al. Připravenost dětí k zahájení povinné školní docházky v kontextu současného kurikula. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2012. ISBN 978-80-2443345-5. s. 311.
  6. ŠMELOVÁ, E., PETROVÁ, A., SOURALOVÁ, E., et al. Pre-school education in the context of curriculum children's readiness for compulsory school attendance in the context of selected EU countries - Czech Republic, Slovakia, Slovenia. Olomouc: Palacký University Olomouc, 2012. ISBN 978-80-244-3370-7. s. 243.
  7. VYGOTSKIJ, L. S. Psychologie myšlení a řeč. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1976. s. 295.
  8. Rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání. Praha: VÚP, 2006. ISBN 80-8700000-5. s. 48.