Journal of Technology and Information Education 2010, 2(1):56-61 | DOI: 10.5507/jtie.2010.010

DIAGNOSTIKA VYBRANÝCH PREKONCEPTT K TECHNICKÉ VÝCHOVĚ ŽÁKŮ 5. TŘÍD ZŠ

Aleš BARTOŇ
Základní škola a Mateřská škola Strakonice, Plánkova 430, 386 01 Strakonice Česká republika

Tento příspěvek se zabývá prezentací dílčích cílů výzkumu kvantitativní a kvalitativní diagnostiky vybraných prekonceptů k technice na primární škole. Výzkumu se zúčastnili žáci 5. tříd základních škol v Českých Budějovicích. Dotazníkovou metodou a kognitivními mapami byly zjištěny a následně zpracovány údaje o prekonceptech a jejich zastrukturování, z hlediska kvalitativního i kvantitativního, v oblasti technické výchovy.

Klíčová slova: prekoncept, technické vzdělávání, žákovo pojetí učiva, role učitele v konstruktivisticky pojaté výuce

Zveřejněno: 1. duben 2010  Zobrazit citaci

ACS AIP APA ASA Harvard Chicago Chicago Notes IEEE ISO690 MLA NLM Turabian Vancouver
BARTOŇ, A. (2010). DIAGNOSTIKA VYBRANÝCH PREKONCEPTT K TECHNICKÉ VÝCHOVĚ ŽÁKŮ 5. TŘÍD ZŠ. Journal of Technology and Information Education2(1), 56-61. doi: 10.5507/jtie.2010.010
Stáhnout citaci

Reference

  1. MAREŠ, J. Výuka v "přebraných" třídách očima psychologie. In Školský psychológ, ročník 9, č. 1/2, s. 4-15. ISSN 1212 - 0529. [cit. 200806-14]. Dostupné na www: <http://www.lfhk.cuni.cz/mares/sp/index.htm>.
  2. ROUČOVÁ, E. Prekoncepty k didaktice technické výchovy u studentů učitelství pro primární školu. Nepublikovaná disertační práce. Olomouc: Pedagogická fakulta Olomouc, 2007. ISBN nemá.
  3. FISCHER, R. Učíme děti myslit a učit se. 1. vyd. Praha: Portál, 1997. 172 s, s. 71-72. ISBN 80-7178-966-6.
  4. BERTRAND, Y. Soudobé teorie vzdělávání. 1. vyd. Praha: Portál, 1998. 247 s, s. 71-72. ISBN 80-7178-216-5.
  5. DOULÍK, P., ŠKODA, J. Reflexe nad základními aspekty konstruktivistického pojetí výuky v přírodovědných předmětech. In Pedagogická revue, ročník 55a, číslo 5, s. 470482. ISSN 1335-1982.
  6. DOULÍK, P., ŠKODA, J. Tvorba a ověření nástrojů kvantitativní diagnostiky prekonceptů a možností jejího vyhodnocení. In Pedagogika, 2003b, roč. 52, č. 2, s. 177 - 189. ISSN 13351982.
  7. STUCHLÍKOVÁ, I. Úvod do psychologie emocí. 1. vyd. JCU v ČB: Ediční středisko PF ČB, 1998. 73 s. ISBN 80-7040-266-0.
  8. ČÁP, J., MAREŠ, J. Psychologie pro učitele. 1. vyd. Praha: Portál, 2001, 655 s, s. 433-436. ISBN 80-7178-463-X.
  9. BARTOŇ, A. Diagnostika vybraných prekonceptů k technické výchově žáků 5. tříd ZŠ. Nepublikovaná diplomová práce. České Budějovice: PdF JU, 2009.
  10. CHRÁSKA, M. Úvod do výzkumu v pedagogice. 1. vyd. Olomouc: Univerzita Palackého, 2003. 199 s. ISBN 80-244-0765-5.
  11. KALHOUS, Z., OBST, O. Školní didaktika. 1. vyd. Praha: Portál, 2002. 447 s. ISBN 807178-253-X.
  12. ROUČOVÁ, E. Prekoncepty k didaktice technické výchovy u studentů učitelství pro primární školu. In Trendy technického vzdělávání. Praha: Votobia, 2005, s. 163-166. ISBN 80-7220-227-8.
  13. ROUČOVÁ, E. Pre-concepts of technical education didactics of students of teaching profession for the primary school. In Technika - Informatyka - Edukacja.III.Miedzynarodowa Konferencja Naukowa. Rzeszóv: Uniwersytet Rzeszowski, 2005, s. 98-102. ISBN 83-8884556-X.