Journal of Technology and Information Education 2009, 1(3):115-117 | DOI: 10.5507/jtie.2009.069
POČÍTAČOVÁ ILUSTRACE A POČÍTAČOVÁ VIZUALIZACE VE VÝUCE
- Pedagogická Fakulta, Katedra informatiky, Univerzita Hradec Králové, Rokitanského 62
Článek poukazuje na základní didaktický význam vizualizace a ilustrace. Vizualizacím a ilustracím je nutno poskytnout maximální prostor ve výuce technických předmětů, při studentských měřeních, pokusech, výzkumech a projektech. Autor se dlouhodobě zabývají problematikou vizuální stránky výuky s cílem nacházet a aplikovat vhodné vizualizační nástroje a podpořit názornost výuky technických a přírodovědných předmětů. Vyšší kvalita hardwaru a softwaru zvyšuje možnosti aplikací a dostupnost vizualizačních nástrojů.
Klíčová slova: Počítačová vizualizace, počítačová ilustrace, informační technologie, výuka technických předmětů
Zveřejněno: 1. prosinec 2009 Zobrazit citaci
Reference
- FASSATI, T. Gramatika praktické vizuální komunikace.1. vyd. Benešov: Muzeum umění Benešov, 1999. ISBN 80-238-9686-5.
- PAIVIO, A. - CLARK, J. M. Dual coding theory and education. In Educational Psychology Review 3. Netherlands : Springer, 1991. s. 149-170. ISSN: 1096-4037
Přejít k původnímu zdroji...
- SLAVÍK P., KADLEČEK D., NAHODIL P.Supporting UI Design by Sketch and Speech Recognition In WSCG POSTER proceedings. Plzeň: UNION Agency - Science Press, 2004, ISBN 80-903100-6-0.
- SPOUSTA, V. Vidění je vědění- ke gnozeologickým aspektům vizualizace. In Pedagogická orientace č. 3. Praha, 2003. s. 22-27. ISSN 1211-4669.
- ŽENKA R., SLAVÍK P. In 3rd International Workshop on TAsk MOdels and DIAgrams for User Interface Design - TAMODIA 2004. New York: ACM, 2004, ISBN 1-59593-000-0.