Journal of Technology and Information Education 2009, 1(3):115-117 | DOI: 10.5507/jtie.2009.069

POČÍTAČOVÁ ILUSTRACE A POČÍTAČOVÁ VIZUALIZACE VE VÝUCE

Josef ŠEDIVÝ
Pedagogická Fakulta, Katedra informatiky, Univerzita Hradec Králové, Rokitanského 62

Článek poukazuje na základní didaktický význam vizualizace a ilustrace. Vizualizacím a ilustracím je nutno poskytnout maximální prostor ve výuce technických předmětů, při studentských měřeních, pokusech, výzkumech a projektech. Autor se dlouhodobě zabývají problematikou vizuální stránky výuky s cílem nacházet a aplikovat vhodné vizualizační nástroje a podpořit názornost výuky technických a přírodovědných předmětů. Vyšší kvalita hardwaru a softwaru zvyšuje možnosti aplikací a dostupnost vizualizačních nástrojů.

Klíčová slova: Počítačová vizualizace, počítačová ilustrace, informační technologie, výuka technických předmětů

Zveřejněno: 1. prosinec 2009  Zobrazit citaci

ACS AIP APA ASA Harvard Chicago Chicago Notes IEEE ISO690 MLA NLM Turabian Vancouver
ŠEDIVÝ, J. (2009). POČÍTAČOVÁ ILUSTRACE A POČÍTAČOVÁ VIZUALIZACE VE VÝUCE. Journal of Technology and Information Education1(3), 115-117. doi: 10.5507/jtie.2009.069
Stáhnout citaci

Reference

  1. FASSATI, T. Gramatika praktické vizuální komunikace.1. vyd. Benešov: Muzeum umění Benešov, 1999. ISBN 80-238-9686-5.
  2. PAIVIO, A. - CLARK, J. M. Dual coding theory and education. In Educational Psychology Review 3. Netherlands : Springer, 1991. s. 149-170. ISSN: 1096-4037 Přejít k původnímu zdroji...
  3. SLAVÍK P., KADLEČEK D., NAHODIL P.Supporting UI Design by Sketch and Speech Recognition In WSCG POSTER proceedings. Plzeň: UNION Agency - Science Press, 2004, ISBN 80-903100-6-0.
  4. SPOUSTA, V. Vidění je vědění- ke gnozeologickým aspektům vizualizace. In Pedagogická orientace č. 3. Praha, 2003. s. 22-27. ISSN 1211-4669.
  5. ŽENKA R., SLAVÍK P. In 3rd International Workshop on TAsk MOdels and DIAgrams for User Interface Design - TAMODIA 2004. New York: ACM, 2004, ISBN 1-59593-000-0.