Journal of Technology and Information Education 2012, 4(2):77-79 | DOI: 10.5507/jtie.2012.039

HLAVNÍ PŘEDNOSTI OVLÁDÁNÍ POČÍTAČOVÉ KLÁVESNICE DESETIPRSTOVOU HMATOVOU METODOU

Iva MÁDLOVÁ
Univerzita Hradec Králové, Pedagogická fakulta, Rokitanského 62, 500 03 Hradec Králové

Příspěvek se zabývá problematikou ovládání počítačové klávesnice pomocí desetiprstové hmatové metody. Nabízí několik definic vymezujících tuto metodu a přibližuje události, které předcházeli jejímu oficiálnímu uznání. V závěrečné části se věnuje hlavním výhodám, které uživatelům přináší ovládání klávesnice deseti prsty.

Klíčová slova: psaní na klávesnici, desetiprstová hmatová metoda, psaní naslepo

Zveřejněno: 1. srpen 2012  Zobrazit citaci

ACS AIP APA ASA Harvard Chicago Chicago Notes IEEE ISO690 MLA NLM Turabian Vancouver
MÁDLOVÁ, I. (2012). HLAVNÍ PŘEDNOSTI OVLÁDÁNÍ POČÍTAČOVÉ KLÁVESNICE DESETIPRSTOVOU HMATOVOU METODOU. Journal of Technology and Information Education4(2), 77-79. doi: 10.5507/jtie.2012.039
Stáhnout citaci

Reference

  1. BULLOCK, Allen. Practical Considerations for the Implementation of Keyboarding Instruction in the Elementary School. [online]. 2009 [cit. 2012-02-06]. Dostupné z: http://teach.valdosta.edu/are/litreviews/vol4no2/AllenBullock_LitRev.pdf
  2. Desetiprstová hmatová metoda. PMQ SOFTWARE. Psaní na stroji / počítači všemi DESETI PRSTY [online]. 2012 [cit. 2012-10-07]. Dostupné z: http://www.desetiprsty.cz/hmatova_metoda.html
  3. CHUPÍKOVÁ, Martina a Jana ZAHUMENSKÁ. Ovládání klávesnice deseti prsty a výukový software pro psaní na klávesnici. e-Pedagogium, 2002, roč. 2, č. 4, s. 64-68. ISSN 1213-7758
  4. Indiana Technology Literacy Guidelines for K-8: Keyboarding/Computer Technology & Applications [online]. 2004. 3rd Edition. Indiana: Indiana Department of Education [cit. 2012-0301]. Dostupné z: http://www.educ.uidaho.edu/bustech/Business%20Education%20Curriculum%20and%20Content%20Standards/K8%20Guidelines/3rd%20Edition%20K8%20GUIDELINES.pdf
  5. KROUŽEK, Jiří. Základy administrativy pro 7. - 9. ročník základní školy. Praha: Fortuna, 1999. ISBN 80-7168-675-1
  6. MÁDLOVÁ, Iva. Problematika výuky psaní na klávesnici na základní škole v zahraničních výzkumech. In: Recenzovaný sborník příspěvků interdisciplinární mezinárodní vědecké konference doktorandů a odborných asistentů: QUAERE 2012. Hradec Králové: MAGNANIMITAS, 2012, s. 744-748. ISBN 978-80-905243-0-9
  7. ROGERS, Harriet. 2010. A STATE-WIDE LONGITUDINAL STUDY OF ELEMENTARY KEYBOARDING INSTRUCTION. Web Storage Documentation [online]. Wisconsin: University of Wisconsin-Whitewater, [cit. 2012-02-07]. Dostupné z: http://facstaff.uww.edu/rogersh/keyresearch/elemkeymanu2009-2010.pdf
  8. WERSHLER-HENRY, Darren S. The Iron Whim: A Fragmented History of Typewriting. Cornell ed. Ithaca: Cornell University Press, 2007. ISBN 08-014-4586-8