Journal of Technology and Information Education 2012, 4(2):28-36 | DOI: 10.5507/jtie.2012.029

VYUŽITÍ POČÍTAČŮ A POČÍTAČOVÝCH HER V PŘEDŠKOLNÍM VZDĚLÁVÁNÍ

Michaela HAMPLOVÁ1, Jiří DOSTÁL2
1 Mateřská škola Bělkovice-Lašťany,, Bělkovice-Lašťany 194, 783 16 Dolany, ČR
2 Katedra technické a informační výchovy, Pedagogická fakulta UP Žižkovo nám. č. 5 771 40, Olomouc, ČR

Článek seznamuje s výsledky výzkumné sondy, která se orientovala na zjištění míry využívání počítačů a počítačových her při výchově a vzdělávání v mateřských školách. Dále byly zkoumány postoje pedagogických pracovníků k využívání počítačů v mateřských školách.
Realizovaným šetřením se podařilo mj. prokázat, že využívání počítačů a počítačových her v předškolním vzdělávání má rozporuplný charakter, na jedné straně existuje skupina příznivců, kteří počítače každodenně využívají, na druhé straně jsou pedagogové, kteří využívání počítačů zcela zavrhují.

Klíčová slova: počítač, počítačová hra, předškolní vzdělávání, učitel

Zveřejněno: 1. srpen 2012  Zobrazit citaci

ACS AIP APA ASA Harvard Chicago Chicago Notes IEEE ISO690 MLA NLM Turabian Vancouver
HAMPLOVÁ, M., & DOSTÁL, J. (2012). VYUŽITÍ POČÍTAČŮ A POČÍTAČOVÝCH HER V PŘEDŠKOLNÍM VZDĚLÁVÁNÍ. Journal of Technology and Information Education4(2), 28-36. doi: 10.5507/jtie.2012.029
Stáhnout citaci

Reference

  1. Speciální dětské počítače IBM zamířily do školek v Ostravě. Citováno dne 5. 9. 2012. Dostupné na: http://www.ibm.com/news/cz/cs/2011/02/15/b002717u77890y78.html.
  2. SERPE, A. KidSmart: an essential tool for mathematical education in nursery schools. In Learning to Live in the Knowledge Society IFIP 20th World Computer Congress. Milano: IFIP, 2008. p. 313 - 320. ISBN978-0-387-09728-2. Přejít k původnímu zdroji...
  3. DOSTÁL, J. Výukový software a počítačové hry - nástroje moderního vzdělávání. Journal of Technology and Information Education. 2009, Olomouc - EU, Univerzita Palackého, Ročník 1, Číslo 1, s. 24 - 28. ISSN 1803-537X (print). ISSN 1803-6805 (on-line). Přejít k původnímu zdroji...
  4. HOTTA, H. - FUJII, K. The Current Status for Children Playing with Multimedia in ChildCare:Deployment of the "KidSmart Early Learning Program" in Japan. In G. Siemens & C. Fulford (Eds.), Proceedings of World Conference on Educational Multimedia, Hypermedia and Telecommunications 2009. pp. 2396 - 2408. Chesapeake, VA: AACE. Honolulu, HI, USA June 22, 2009. ISBN 1-880094-73-8
  5. MCKENNEY, S. - VOOGT, J. Technology and young children: How 4-7 year olds perceive their own use of computers. Computers in Human Behavior, Volume 26, Issue 4, July 2010, Pages 656-664, ISSN 0747-5632. Přejít k původnímu zdroji...
  6. KOŽUCHOVÁ, M. 2007. Dieťa predškolského veku a počítač. In : Infotech 2007. Olomouc: Votobia, 2007. ISBN 978-80-7220301-7.
  7. KOCHOVÁ, H. Počítač a dieťa predškolského veku In Súčasnosť a budúcnosť predprimárnej edukácie. Prešov: PU, 2009. s. 141 - 145. ISBN 978-80-555-0006-5.
  8. ŠMELOVÁ, E. Mateřská škola: teorie a praxe I. Olomouc: Univerzita Palackého, 2004. 168 s. ISBN 80-244-0945-3.