Journal of Technology and Information Education 2012, 4(1):68-74 | DOI: 10.5507/jtie.2012.012

VÝVOJ V OBLASTI INFORMAČNEJ A POČÍTAČOVEJ GRAMOTNOSTI ABSOLVENTOV STREDNÝCH ŠKÔL

Libuša RÉVÉSZOVÁ
Katedra aplikovanej matematiky a hospodárskej informatiky,, Ekonomická fakulta,, Technická univerzita v Košiciach, Nemcovej 32, 040 01, Košice, SR

Článok sumarizuje výsledky výskumu v oblasti počítačovej a informačnej gramotnosti na vzorke absolventov stredných škôl, ktorí nastúpili do prvého ročníka Ekonomickej fakulty Technickej univerzity v Košiciach. Mapuje situáciu a zmeny, ktoré nastali porovnaním výsledkov dotazníkového prieskumu v rokoch 2003, 2004, 2005 a 2009, 2010, 2011.

Klíčová slova: vzdelávanie, informačná gramotnosť, počítačová gramotnosť

Zveřejněno: 1. duben 2012  Zobrazit citaci

ACS AIP APA ASA Harvard Chicago Chicago Notes IEEE ISO690 MLA NLM Turabian Vancouver
RÉVÉSZOVÁ, L. (2012). VÝVOJ V OBLASTI INFORMAČNEJ A POČÍTAČOVEJ GRAMOTNOSTI ABSOLVENTOV STREDNÝCH ŠKÔL. Journal of Technology and Information Education4(1), 68-74. doi: 10.5507/jtie.2012.012
Stáhnout citaci

Reference

  1. BEHRENS, S. J. A conceptual analysis and historici overview of information literacy. College and Research Libraries. 1994. vol. 35, no. 4, s. 309-322. Přejít k původnímu zdroji...
  2. DERTOUZOS, M. 1997. What Will Be: How the New World of Information Will Change Our Lives, San Francisco: HarperCollins, HarperEdge, 1997
  3. DOSTÁL, J. Informační a počítačová gramotnost - klíčové pojmy informační výchovy. In Infotech 2007 - moderní informacní a komunikacní technologie ve vzdelávání. Olomouc: Votobia, 2007. s. 60 - 65. ISBN 97880-7220-301-7
  4. DRUCKER, P.F. 2002. To nejlepší z Druckera v jednom svazku, Management Press, Praha 2002, ISBN 80-7261-066-X
  5. ECDL Foundation, www.ecdl.org
  6. GÁLA, L., POUR, J., ŠEDIVÁ, Z. 2009. Podniková informatika. Praha, Grada Publishing a. s. ISBN 978-80-247-2615-1
  7. GATES, B. 1999. Byznys rychlostí myšlenky - jak uspět v digitálním věku, Management Press, Praha, ISBN 80-85943-97-2
  8. CHRÁSKA, M. Informacní technologie ve škole. In J. KROPÁC a kol. Didaktika technických predmetu. 1. vyd. Olomouc: PdF UP, s. 154. - 157. ISBN 80-244- 0848-1.
  9. Klíčové kompetence ve výuce na základní škole a gymnáziu, Národní ústav pro vzdělávání, školské poradenské zařízení a zařízení pro další vzdělávání pedagogických pracovníků (NÚV), 2011, (online) [cit. 2012-04-03] Dostupné na: http://www.vuppraha.cz/wp-content/uploads/2011/07/Klicove_kompetence.pdf
  10. LANDOVÁ, H. Informační gramotnost - náš problém (). Ikaros, 2002, roč. 6, č.8 ISSN 12125075, (online) [cit. 2012-04-03]. Dostupné na: http://www.ikaros.cz/node/1024
  11. Rámcové učebné plány, (online) [cit. 201204-03] Dostupné na: http://www.statpedu.sk/sk/Statny-vzdelavaciprogram/Statny-vzdelavaci-program-pregymnaziaISCED-3a/Ramcove-ucebne-plany.alej
  12. SAK, P. - SAKOVÁ, K. Počítačová gramotnost a zpusoby jejího získávání. Lupa: Server o českém internetu (online) [cit. 2012-04-14]]. Dostupné na: http://www.lupa.cz/clanky/pocitacovagramotnost-zpusoby-ziskavani/
  13. Štátny vzdelávací program pre gymnázia ISCED-3a, (online) [cit. 2012-04-03] Dostupné: http://www.statpedu.sk/files/documents/svp/gymnazia/vzdelavacie_oblasti/informatika_isced3a.pdf