Journal of Technology and Information Education 2012, 4(1):56-61 | DOI: 10.5507/jtie.2012.010

MOŽNOSTI REDUKCE PORUCH EMOCIONALITY V HODINÁCH INFORMATIKY PROSTŘEDNICTVÍM PROJEKTOVÉHO VYUČOVÁNÍ

Vladimíra LOVASOVÁ1, Denis MAINZ2
1 Katedra psychologie, Fakulta pedagogická Západočeské univerzity v Plzni, Chodské náměstí 1, 306 14 Plzeň
2 Katedra výpočetní a didaktické techniky, Fakulta pedagogická Západočeské univerzity v Plzni, Klatovská tř. 51, 306 19 Plzeň, ČR

Článek popisuje výzkum, který byl realizovaný na FPE ZČU v Plzni v letech 2011 až 2012. Je zaměřen na sledování vlivu projektového vyučování v informatice na psychický stav žáků střední školy. Zaměřuje se zejména na poruchy emocionality v kvalitativních dimenzích smutek a strach.

Klíčová slova: projektové vyučování, informatika, komponenty prožívání, depresivní a úzkostné stavy

Zveřejněno: 1. duben 2012  Zobrazit citaci

ACS AIP APA ASA Harvard Chicago Chicago Notes IEEE ISO690 MLA NLM Turabian Vancouver
LOVASOVÁ, V., & MAINZ, D. (2012). MOŽNOSTI REDUKCE PORUCH EMOCIONALITY V HODINÁCH INFORMATIKY PROSTŘEDNICTVÍM PROJEKTOVÉHO VYUČOVÁNÍ. Journal of Technology and Information Education4(1), 56-61. doi: 10.5507/jtie.2012.010
Stáhnout citaci

Reference

  1. MARKHAM, Thom. Project based learning handbook: a guide to standards-focused project based learning for middle and high school teachers. 2nd ed. Novato, Calif: Buck Institute for Education, 2003. s. 4 - 6, s. 10 - 179. ISBN 09-740-3430-4.
  2. MARKHAM, Tom, LARMER, John a ROSS, David. PBL starter kit: to-the-point advice, tools and tips for your first project. 1st ed. Novato, CA: Buck Institute for Education, 2009. s. 4 - 5, s. 28 - 135. ISBN 978-097-4034-324.
  3. ARDAIZ-VILLANUEVA, Oscar, Xabier NICUESA-CHACÓNA, Oscar BRENEARTAZCOZA, María Luisa SANZ DE ACEDO LIZARRAGAB a María Teresa SANZ DE ACEDO BAQUEDANOB. Evaluation of computer tools for idea generation and team formation in project-based learning. Computers and Education. 2011, roč. 56, č. 3, s. 700-711. ISSN 0360-1315. Přejít k původnímu zdroji...
  4. LING-CHIAN, Chang a Leeb GREG C. A team-teaching model for practicingprojectbasedlearning in highschool: Collaboration between computer and subject teachers. Computers and Education. 2010, roč. 55, č. 3, 961 - 969. ISSN 0360-1315. Přejít k původnímu zdroji...
  5. KÖSE, Utku. Awebbasedsystem for projectbasedlearningactivities in "webdesign and programming" course. Procedia, social and behavioral sciences. 2010, roč. 2, č. 2, 1174- 1184. ISSN 1877-0428. Přejít k původnímu zdroji...
  6. PUCHER, Robert a Martin LEHNER. ProjectBasedLearning in ComputerScience - AReview of More than 500Projects. Procedia, social and behavioral sciences. 2011, roč. 29, č. 1, 1561-1566. ISSN 1877-0428. Přejít k původnímu zdroji...
  7. KAI WAH CHU, Samuel, S.K. TSE a Ken CHOW. Using collaborativeteaching and inquiryproject-basedlearning to helpprimaryschoolstudentsdevelopinformationlite racy and informationskills. Library & Information Science Research. 2011, roč. 33, č. 2, 132-143. ISSN 0740-8188. Přejít k původnímu zdroji...
  8. OTAKE, Mihoko, Ryo FUKANO, Shinji SAKO, Masao SUGID, Kiyoshi KOTANI, Junya HAYASHI, Hiroshi NOGUCHI, Ryuichi YONEDA, Kenjiro TAURA, Nobuyuki OTSU a Tomomasa SATO. Autonomouscollaborativeenvironment for project-basedlearning. Robotics and autonomous systems. 2009, roč. 57, č. 2, 134-138. ISSN 0921-8890. Přejít k původnímu zdroji...
  9. KRATOCHVÍLOVÁ, Jana. Jak vnímají a prožívají projektové vyučování žáci a učitelé?. In: Sociální a kulturní souvislosti výchovy a vzdělávání: sborník anotací příspěvků účastníků 11. konference České asociace pedagogického výzkumu : 10.-12. září 2003 Pedagogická fakulta Masarykovy univerzity v Brně. Brno: Paido, 2003, s. 1-6. ISBN 80-7315-046-8.
  10. EVANS, Jennifer, Angela HARDEN a James THOMAS. What are the effective strategies to support pupils with emotional and behavioral difficulties?. Journal of Research in Special Educational Needs. 2004, roč. 4, č. 1, s. 2-16. ISSN 1471-3802. Přejít k původnímu zdroji...
  11. ISZATT, J. a T. WASILEWSKA. Nurture groups: an early intervention model enabling vulnerable children with emotional and behavioural difficulties to integrate successfully into school. Education and Child Psychology. 1997, roč. 14, č. 3, s. 63-70. Přejít k původnímu zdroji...
  12. HUMPHREY, Neil et.al. Primary social and emotional aspects of learning (SEAL): evaluation of small group work. 1. vyd. London: Dept. for Children, Schools and Families, 2008. s. 75-89. ISBN 978-1-84775-295-6.
  13. MEIJER, J.W. Inclusive Education and Effective Classroom Practices. Østre: European Agency for Development in Special Needs Education, 2001. s. 42, 266 s. ISBN 87-9059115-1.
  14. FORLIN, Chris, John HATTIE a Graham DOUGLAS. Inclusion: Is it stressful for teachers?. Journal of Intellectual and Developmental Disability. 1996, roč. 21, č. 3, s. 199-217. ISSN 1366-8250. DOI: 10.1080/13668259600033141. Přejít k původnímu zdroji...
  15. MOSLEY, Jenny a Marilyn TEW. Quality circle time in the secondary school: a handbook of good practice. London: D. Fulton Publishers, 1999, 150 s. ISBN 18-534-6616-6.
  16. PAULA, Smith et al. Secondary social, emotional and behavioural skills (SEBS) pilot evaluation. Nottingham: DfES Publications, 2007, 120 s. ISBN 978-184-7750-020.
  17. SIXSMITH, Judith, Carolyn KAGAN a Paul DUCKETT. Pupils' emotional well-being in school: Preliminary Report for the Healthy Schools' Team. 1st ed. Manchester: Research Institute for Health and Social Change Manchester Metropolitan University, 2004, s. 989, 114 s.
  18. NÁHUBEK, K., BOUCHAL, M. Psychiatrie a medicínská psychologie pro stomatologický směr. Brno: Univerzita J.E. Purkyně, 1979.
  19. KOTASOVÁ, Jarmila. Vybrané kapitoly z patopsychologie. Vyd. 1. Olomouc: Hanex, 2000, 245 s. ISBN 80-857-8330-4.
  20. GOODYER, M. I. Life experiences, Development and Childhood Psychopathology. New York : J.Wiley and Sons, 1990.
  21. SHULZ, W. Philosophie in der veränderten Welt. Pfullingen: Neske, 1972.
  22. LANGMEIER, J. Vývojové aspekty úzkosti. Československá pediatrie. 1977, roč. 32, č. 11, s. 646-647.
  23. L., Vašina. Sanoterapie v psychosomatické praxi. Brno: Masarykova Univerzita, 1995.
  24. Mikšík, O., 2004. Dotazník SUPSO, Psychodiagnostika s.r.o. Brno. s. 246-247.
  25. MAREŠ, Jiří. Styly učení žáků a studentů. 1.vyd. Praha: Portál, 1998, 239 s. ISBN 80-7178246-7.