Journal of Technology and Information Education 2011, 3(2):44-48 | DOI: 10.5507/jtie.2011.025
KRITÉRIA HODNOCENÍ ELEKTRONICKÝCH VZDĚLÁVACÍCH MATERIÁLŮ ZOBRAZOVANÝCH WEBOVÝMI PROHLÍŽEČI
- Katedra informatiky, Pedagogická fakulta JU, Jeronýmova 10, 371 15 České Budějovice, ČR
Článek popisuje výsledky výzkumného šetření, které bylo provedeno v rámci zpracování disertační práce autorem mezi vyučujícími na základních a středních školách v Jihočeském regionu. Respondenti výzkumu třídili předložená kritéria evaluace výukových www stránek pomocí statistické metody Q-metodologie a testovali tak jejich prioritu pro tvorbu a hodnocení výukových materiálů využitelných v reálném pedagogickém procesu a zobrazovaných webovými prohlížeči.
Klíčová slova: Výpočetní technika, Informační a komunikační technologie, Informační systém školy, Výukové webové stránky, Evaluace výukových webových stránek, Kritéria evaluace výukových webových stránek.
Zveřejněno: 1. srpen 2011 Zobrazit citaci
Reference
- ČERNOCHOVÁ, M. a SIŇOR, S. Využití ICT ve školní praxi. Vzdělání pro život v informační společnosti. Praha: UK, 2005. ISBN 80-7290-202-4.
- CHRÁSKA, M. Úvod do výzkumu v pedagogice. Olomouc: Univerzita Palackého, Pedagogická fakulta, 2003. ISBN 80-244-0765-5.
- CHRÁSKA, M. Metody pedagogického výzkumu. Praha: Grada, 2007. 272 s. ISBN 97880-247-1369-4.
- GAVORA, P. Úvod do pedagogického výzkumu. Brno: Paido, 2000. ISBN 80-85931-796.
- KLEMENT, M. Problematika tvorby výukového software a jeho evaluace. Disertační práce. Olomouc: Univerzita Palackého, Pedagogická fakulta, 2003.
- NACHMIAS, R., TUVI, I. Taxonomy of Scientifically Oriented Educational Websites (online). 1999 [cit. 2009-07-10]. URL: <http://muse.tau.ac.il/publications/jset.pdf>.
- PRŮCHA, J. Pedagogická evaluace. Brno: Masarykova Univerzita, 1996. 166 s. ISBN 80210-133-8.