Journal of Technology and Information Education 2011, 3(2):14-17 | DOI: 10.5507/jtie.2011.019

PERSONALIZACE VÝUKY V ELEKTRONICKÉM PROSTŘEDÍ

Blanka CZECZOTKOVÁ, Kateřina KOSTOLÁNYOVÁ
Katedra informačních a komunikačních technologií, Pedagogická fakulta OU, Fr. Šrámka 3, 709 03 Ostrava - Mar. Hory

Informační a komunikační technologie jsou již nedílnou součástí dnešní moderní výuky. Musíme ale podotknout, že možnosti podpory počítačů a internetu nejsou ještě zcela ve výuce plně využity. Každý student je v procesu vzdělávání individualita, a proto by mu měla být podávána studijní látka přímo na míru. E-learning a studijní materiály je třeba zpracovat tak, aby s nimi student dovedl optimálně pracovat a zvládl se učivo naučit co nejefektivněji. V tomto článku se stručně zmíníme o celém projektu, zabývající se problematikou "efektivnějšího způsobu učení" a o nejvhodnějších individuálních vyučovacích metodách a vyučovacích stylech pro elektronické vzdělávání.

Klíčová slova: student, studijní materiál, virtuální učitel, vyučovací metoda, vyučovací styl

Zveřejněno: 1. srpen 2011  Zobrazit citaci

ACS AIP APA ASA Harvard Chicago Chicago Notes IEEE ISO690 MLA NLM Turabian Vancouver
CZECZOTKOVÁ, B., & KOSTOLÁNYOVÁ, K. (2011). PERSONALIZACE VÝUKY V ELEKTRONICKÉM PROSTŘEDÍ. Journal of Technology and Information Education3(2), 14-17. doi: 10.5507/jtie.2011.019
Stáhnout citaci

Reference

  1. CZECZOTKOVÁ B. Individuální výukové styly v e-learningu. Information and Communication Technology in Education. Ostrava: Ostravská univerzita, 2011. ISBN 97880-7368-980-3.
  2. FENSTERMACHER, G. D., SOLTIS, J. F. Vyučovací styly učitelů. Praha : Portál, s. r. o., 2008 ISBN: 978-80-7367-471 7
  3. GAGNÉ, R. M. Podmínky učení. Praha : SPN, 1975. 287s.
  4. GRASHA, A. F. Teaching with Style [online]. Dostupný z WWW: http://ilte.ius.edu/pdf/teaching_with_style.pdf
  5. KOSTOLÁNYOVÁ, K., ŠARMANOVÁ, J., TAKÁCS, O. Adaptable educational supports. Information and Communication Technology in Education. Ostrava: Ostravská univerzita, 2010. s. 117-121. ISBN 978-80-7368-775-5.
  6. KOSTOLÁNYOVÁ, K., ŠARMANOVÁ, J., TAKÁCS, O. Classification of Learning Styles for Adaptive Education. The New Educational Review. 2011, roč. 2011, sv. 23, s. 199-212.
  7. MAREŠ, J. Styly učení žáků a studentů. Praha : Portál, 1998. 240 s. ISBN 80-7178-246-7.
  8. MAŇÁK, J. Nárys didaktiky. Brno : rektorát Masarykovy univerzity Brno,1991. 113 s. ISBN 80-210-0210-7.
  9. MAŇÁK, J.; ŠVEC, V. Výukové metody. Brno : Paido, 2003. ISBN 80-7315-039-5.
  10. VRÁNA, S. Učebné metody. Brno : Pokrok, 1938. 249 s.