Journal of Technology and Information Education 2010, 2(2):13-15 | DOI: 10.5507/jtie.2010.027
VYUŽITÍ ICT VE VÝUCE PŘÍRODOVĚDNÝCH DISCIPLÍN
- 1 Katedra informatiky
- 2 Katedra fyziky, Přírodovědecká fakulta UHK, Rokitanského 62, 50003, Hradec Králové, ČR
Článek je zaměřen na efektivní přístup k výuce a sebevzdělávání, zejména v přírodovědných a technických disciplínách. Jsou zde ukázány inovační přístupy ke vzdělávacímu procesu, vliv ICT ve výuce, jako např. e-learning, kolaborativní učení a blended learning. Důraz je kladen na pedagogické a psychologické aspekty pro motivaci studentů v technických předmětech a vliv ICT v rozvíjení klíčových kompetencí.
Klíčová slova: efektivní přístup k výuce a sebevzdělávání, přírodní vědy, vliv ICT, motivace, klíčové kompetence
Zveřejněno: 1. srpen 2010 Zobrazit citaci
Reference
- RIEDL, A. Didaktik II - Berufliche Bildung. München : Technische Universität, 2003.
- RIEL, M.: The future of technology and education: Where are we heading? in: Watson, D. M. & Downes, T. (Eds.) Communications and Networking in Education. Boston, MA: Kluwer Academic Press, 2000, pp.9-24.
Přejít k původnímu zdroji...
- VYBÍRAL, B.: Technické aplikace fyziky - motivační činitel procesu poznávání. Referát na mezinárodní konferenci DIDFYZ, 2006. Račkova dolina.
- ČERNÁK, I., MAŠEK, E. Základy elektronického vzdelávania. Vysokoškolská učebnice, Ružomberok 2007. s.343, ISBN 97880-8084-1713.
- RABE, V., JEHLIČKA, V.: E-learning and blended learning at the university. ED-MEDIA, Vienna, 2008, ISBN: 1-880094-62-2.
- MILDEOVÁ, S., VOJTKO, V. Systémová dynamika. 1. vyd. Praha : Oeconomica, 2003. ISBN 80-245-0626-2.
- CLIFFORD, J.: Composing in stages: The effects of collaborative pedagogy. Research in Teaching English 15 (1), 1981, pp. 37-44.
- Knowledge: Its Creation, Distribution and Economic Significance (Vol.2. The Branches of Learning). Princeton, N.J.: Princeton University Press, 1982.
- PRŮCHA, J. Moderní pedagogika. Praha: Portál, 1997. ISBN 80-7178-170-3.
- ANDERSON, L. et all.: A Taxonomy for Learning, Teaching a Assessing of Educational Objectives. New York: Longman, 2001, 352 s.
- ZELENICKÝ, L´. Nové trendy v prírodovednom vzdelávaní. In: Technológia vzdelávania. č. 12, 2000, s. 8 - 11. Nitra: Slovidac, 2000.
- McLUHAN, M. Understanding media - the Extension of Man. New York: McGraw Hill, 1964. ISBN: 0262631598.