Journal of Technology and Information Education 2010, 2(1):7-12 | DOI: 10.5507/jtie.2010.001

FAKTORY STIMULUJÍCÍ POZORNOST STUDENTA VE WEBCASTINGOVÉM PROSTŘEDÍ

Milan NOVÁK
Katedra informatiky, Pedagogická fakulta Jihočeské univerzity, Jeronýmova 1, 370 01, České Budějovice, ČR

Článek předkládá základní rozdělení faktorů stimulující pozornost studentů při využívání webcastingových systémů ve svém studiu. Tyto faktory a jejich provázání by mělo být zohledňováno při hledání vhodné koncepce pro vlastní vývoj systému nebo jeho nákup a následnou integraci do výukových prostředí vzdělávacích institucí.

Klíčová slova: webcasting, vzdělávání, audio, video, výukový objekt, vzdělávací systém

Zveřejněno: 1. duben 2010  Zobrazit citaci

ACS AIP APA ASA Harvard Chicago Chicago Notes IEEE ISO690 MLA NLM Turabian Vancouver
NOVÁK, M. (2010). FAKTORY STIMULUJÍCÍ POZORNOST STUDENTA VE WEBCASTINGOVÉM PROSTŘEDÍ. Journal of Technology and Information Education2(1), 7-12. doi: 10.5507/jtie.2010.001
Stáhnout citaci

Reference

  1. NOVÁK, Milan. Využití webcastingových systémů ve vzdělávání. [s.l.], 2007. 211 s. Univerzita Karlova v Praze Pedagogická fakulta, Katedra informačních technologií a technické výchovy. Vedoucí dizertační práce doc. PhDr. V. Rambousek, CSc.
  2. RIEDEL, H. Základní myšlenky systémové didaktiky. In Vzdělávací kybernetika ve výuce. Dobřichovice : Kava Pech, 1994.
  3. RIEDEL, H. Voruberlegungen zur Revision des Modells der Internoperationen. In Grkg/Humankybernetik. [s.l.] : [s.n.], 1990.
  4. RIEDEL, H. Systémová úvaha o operačných objektoch. In FRANK, H., LÁNSKÝ, M., STEVER, H., RIEDEL, H., POLÁKOVÁ, E. Teoretická východiska technológie vzdělavania. Nitra, Sais [s.l.] : [s.n.], 1996.
  5. RIEDEL, H. Základní myšlenky systémové didaktiky. In Vzdělávací kybernetika ve výuce. Dobřichovice : Kava Pech, 1994.
  6. MACEK, Z. Pedagogická efektivita výukových programů. Pedagogika. 1.1.1990, roč. 40, č. 1.
  7. MAŠEK, J. Audiovizuální komunikace výukových médií. 1. vyd. Plzeň: Západočeská univerzita, 2002. ISBN 80-7082-905-2.
  8. MÜHLBACHER, H. Selektivní propagace. [s.l.] : Babtex, 1993. 288 s. ISBN 80-901444-6-2.
  9. KUBÁLEK, J. Nástin didaktiky pomůcek. Praha : SPN, 1977. RAMBOUSEK, V. Technické výukové prostředky. 1. vyd. Praha: SPN, 1989. ISBN 14-703-89. PARK, O. Dynamic Visual Display in Media - Based Instruciton. In Education technology. 1.1.1994, vol. 4, no. 34.
  10. CHISHOLM, W., VANDERHEINDEN, G., JACOBS, I. Checklist of Checkpoints for Web Content Accessibility Guidelines 1.0 [online]. 1999 [cit. 2006-04-03]. Dostupný z WWW: <http://www.w3.org/TR/WCAG10/fullchecklist.html>.
  11. NIELSEN, J. Usability 101 : Introduction to Usability [online]. 2003 [cit. 2005-03-04]. Dostupný z WWW: <http://www.useit.com/alertbox/20030825.html>.
  12. KUNA, M. Zvuk a hudba ve filmu. Praha : Panton, 1969.
  13. STRAHL, V. Novinář před mikrofonem. Praha : Univerzita Karlova Karolinum, 1993
  14. KULKA, J. Psychologie umění. Praha : SPN, 1993.
  15. MACEK, Z. Videozáznam jako prostředek pedagogiky. Vysoká škola. 1.1.1988, roč. 37, č. 4.