Journal of Technology and Information Education 2009, 1(2):83-85 | DOI: 10.5507/jtie.2009.041

NEGATIVNÍ PŮSOBENÍ ELEKTRONICKÝCH MÉDIÍ (ZEJMÉNA TELEVIZE) NA SOUČASNÉ DĚTI A MLÁDEŽ

René SZOTKOWSKI
Katedra pedagogiky s celoškolskou působností, Pedagogická fakulta Univerzity Palackého Žižkovo nám. 5 771 40 Olomouc

Negativní účinky elektronických médií, zvláště pak televize, na lidského jedince jsou stále více patrné. Elektronická média působí na jeho hodnotový systém, emoční sféru, svědomí - tzv. superego aj. Příspěvek stručně pojednává o nejzávažnějších vlivech na současné děti a mládež, které s sebou přináší nevhodné využívání elektronických médií, resp. televize.

Klíčová slova: média, elektronická média, televize, děti a mládež, technický výukový prostředek

Zveřejněno: 1. srpen 2009  Zobrazit citaci

ACS AIP APA ASA Harvard Chicago Chicago Notes IEEE ISO690 MLA NLM Turabian Vancouver
SZOTKOWSKI, R. (2009). NEGATIVNÍ PŮSOBENÍ ELEKTRONICKÝCH MÉDIÍ (ZEJMÉNA TELEVIZE) NA SOUČASNÉ DĚTI A MLÁDEŽ. Journal of Technology and Information Education1(2), 83-85. doi: 10.5507/jtie.2009.041
Stáhnout citaci

Reference

  1. DUSPIVA, Z. Vliv elektronických médií na děti a mládež ČR v roce 2003. Britské listy [online]. 2003 [cit. 2009-01-26]. Dostupný z WWW: <http://www.blisty.cz/2003/8/20/art15104.html >. ISSN 1213-1792.
  2. VACHTL, P. Iracionalita a dezinformace v dnešních elektronických médiích. Sisyfos [online]. 2006 [cit. 2009-01-26]. Dostupný z WWW: <http://www.sysifos.cz/index.php?id=vypis&sec=1161531085>.
  3. MCLUHAN, M. Essential McLuhan (Člověk, média a elektronická kultura). Brno : Jota, 2000. 415 s. ISBN 80-7217-128-3.
  4. KALHOUS, Z., OBST O. Školní didaktika. 1. vyd. Praha : Portál, 2002. ISBN 80-7178253-X.
  5. GESCHWINDER, J. a kol. Metodika využití materiálních didaktických prostředků. 1. vyd. Praha : SPN, 1987. ISBN nemá.
  6. DOSTÁL, J. Učební pomůcky a zásada názornosti. 1. vyd. Olomouc : Votobia, 2008. ISBN 978-80-7409-003-5.
  7. JONES, P. F. The Mysterious Evens (Tajemné síly). Liberec : Dialog, 1995. 160 s. ISBN 80-85843-44-7.
  8. MEYEROWITZ, J. No Sense of Place: The Impact of Electronic Media on Social Behaviour (Všude a nikde: vliv elektronických médií na sociální chování). Praha : Karolinum, 2006. 341 s. ISBN 80-246-0905-3.