Journal of Technology and Information Education 2011, 3(3):8-12 | DOI: 10.5507/jtie.2011.034

IMPORTANCE AND CATEGORISATION OF TRADITIONAL TOYS FOR THE CHILD'S DEVELOPMENT

Miroslav JANU
Katedra technické a informační výchovy, Pedagogická fakulta UP, Olomouc, ČR

The author develops the toys theory in connection to their application in the child's development. The role of a toy during the cognitive, emotive and physical development of a child is defined using the suitable methods. Furthermore, the categorisation of the toys is performed in connection to experiments of other authors.

Keywords: toy, categorisation, child

Published: December 1, 2011  Show citation

ACS AIP APA ASA Harvard Chicago Chicago Notes IEEE ISO690 MLA NLM Turabian Vancouver
JANU, M. (2011). IMPORTANCE AND CATEGORISATION OF TRADITIONAL TOYS FOR THE CHILD'S DEVELOPMENT. Journal of Technology and Information Education3(3), 8-12. doi: 10.5507/jtie.2011.034
Download citation

References

  1. Dostál, A., M., Opravilová, M. Úvod do předškolní pedagogiky. 2 doplněné vydání, Praha: SPN, 1988.
  2. Duplinský, J. Hra a hračka z pohledu psychologa. Pedagogika. Příloha na pomoc pedagogické praxi, 1993, roč. 43, č. 6.
  3. Duplinský, J. Dítě profesionál svého oboru. Hračka, roč. 1991, č. 3-4.
  4. Mateřská školka dnes. Praha, roč. 1994, č. 6.
  5. Matějček, Z. Hračky a dětská psychologie. Hračka: Odborný časopis pro hračku a hru. 1995, vol. XXX, no. 1.
  6. Mišurcová, V., Fišer, J., Fixl, V. Hra a hračka v životě dítěte. 1. vyd. Praha : SPN, 1980.
  7. Opravilová, E. Příprava na školu v modelu osobnostně orientované výchovy. Informatorium 3 - 8, roč. 1994 - 95, č. 3.
  8. Pedagogická encyklopedie. I. Díl. Red. O. Chlup, j. Kubálek, J. Uher. Praha : Tiskařské a vydavatelské podniky "Novina". 1938
  9. Stoppardová, M. Otestujte své dítě. Jak objevit a rozvíjet schopnosti dítěte. 1. vyd. Martin : Neografia, 1992, ISBN 80-85186-49-7.
  10. Svobodová, J. Návrh optimální struktury sortimentu hraček z hlediska potřeb dětského vývoje a dětské hry. Predškolská výchova, 1989/1990, roč. XLIV, č. 7. MŠM TV SSR, SPN Bratislava.
  11. Titěra, D. a kol. Hračky. Konstrukce a výroba. 1. vyd. Praha: SNTL, 1963.
  12. Vicilka, M. Autismus a možnosti výchovné praxe. 1. vyd. Praha: Septima, 1995, ISBN 80-85801-58-2.