Journal of Technology and Information Education 2014, 6(1):57-70 | DOI: 10.5507/jtie.2014.005
TVORBA STUDIJNÍ OPORY PRO ADAPTIVNÍ VÝUKU
- Katedra informačních a komunikačních technologií, Pedagogická fakulta OU, Fr. Šrámka 3, 709 03 Ostrava
Příspěvek pojednává o vyučovacích metodách a vyučovacích stylech učitelů, které lze uplatnit při tvorbě adaptivního studijního materiálu. Studijní materiály jsou zakomponovány do elektronické adaptivní výuky. Adaptivní výuku řídí programový systém pro řízení výuky - virtuální učitel. Podstata virtuálního učitele je následující. Na základě zjištěného individuálního učebního stylu studenta mu virtuální učitel předloží nejvhodnější studijní oporu. Virtuální učitel obsahuje rozsáhlou databázi různých stylů učení, vlastností studentů a pravidla pro tvorbu adaptivních studijních materiálů. Cílem příspěvku je využití vyučovacích metod a vyučovacích stylů učitelů, které virtuální učitel aplikuje při učení jednotlivého studenta. Učení se touto adaptivní formou výuky stává pro studenta efektivnější a přínosnější. Nabyté vědomostí a znalosti se adaptivně otestují.
Klíčová slova: virtuální učitel, vyučovací metody, vyučovací styl učitele, optimální výukový styl, adaptivní testování.
Zveřejněno: 1. duben 2014 Zobrazit citaci
Reference
- CZECZOTKOVÁ, B., KOSTOLÁNYOVÁ, K., ŠARMANOVÁ, J., Analysis of Teaching Styles of Teachers in the Contex of Elearning. Information and Communication Technology in Education. Ostrava: Ostravská univerzita, 2010. s. 111-115. [2010]. ISBN 978-80-7368-775-5
- CZECZOTKOVÁ B., KOSTOLÁNYOVÁ, K., ŠARMANOVÁ, J. The Optimal Teaching Style based on Variability of Study Materials. Brigthon Business School, University of Brighton: Academic Publishing Limited, 2011. s. 145-152. [2011]. ISBN 978-1-908272-23-2.
- CZECZOTKOVÁ, B., PREXTOVÁ, T. Teaching algorithm in adaptive e-learning. Teaching algorithm in adaptive e-learning. Atheny: GUIDE association, 2013. s. 1-10. [2013-10-03]. ISBN 9788897772026
- ČINKA, Libor. Ovládněte svůj mozek. Brno: BizBooks, 2012. ISBN 978-80-265-0022-3.
- KOSTOLÁNYOVÁ, Kateřina. Teorie adaptivního e-learningu. první. Ostrava: Ostravská univerzita v Ostravě, 2012. ISBN 978-807464-014-8
- MOJŽÍŠEK, L. Vyučovací metody. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, n. p., 1988. 344. S
- PREXTOVÁ, T., CZECZOTKOVÁ, B. Adaptive testing of student´s knowledge level. Adaptive testing of student´s knowledge level. Atheny: GUIDE association, 2013. s. 1-8. [2013-10-03]. ISBN 9788897772026
- PREXTOVÁ, T. Use of the Program Winsteps for Analyzing Test Tasks and Test Persons. Procedia - Social and Behavioral Sciences. 2012, s. 1077-1082.
Přejít k původnímu zdroji...
- PRŮCHA, Jan; WALTEROVÁ, Eliška; MAREŠ, Jiří. Pedagogický slovník. Praha: Portál, 2001. 322 s. ISBN 80-7178-579-2