Journal of Technology and Information Education 2013, 5(3):48-53 | DOI: 10.5507/jtie.2013.034

ČTENÁŘSKÁ GRAMOTNOST S PODPOROU INFORMAČNÍCH A KOMUNIKAČNÍCH TECHNOLOGIÍ

Martina FASNEROVÁ
Katedra primární a preprimání pedagogiky, Pedagogická Fakulta UP v Olomouci Žižkovo nám. č. 5 771 40 Olomouc, ČR

Příspěvek se zabývá rozvojem a úrovní čtenářské gramotnosti v České republice u žáků prvního stupně základních škol v návaznosti na současné kurikulární dokumenty. Zdůrazňuje potřebnost využití informačních a komunikačních technologií pro rozvoj čtenářství a všeobecný rozvoj funkční gramotnosti. Výzkumná sonda je realizována prostřednictvím dotazníkového šetření a řízeného rozhovoru s učiteli.

Klíčová slova: gramotnost, čtenářská gramotnost, informační gramotnost, komunikační technologie, základní škola, elementární třída, učitel, výzkumná sonda, dotazník, rozhovor

Zveřejněno: 1. prosinec 2013  Zobrazit citaci

ACS AIP APA ASA Harvard Chicago Chicago Notes IEEE ISO690 MLA NLM Turabian Vancouver
FASNEROVÁ, M. (2013). ČTENÁŘSKÁ GRAMOTNOST S PODPOROU INFORMAČNÍCH A KOMUNIKAČNÍCH TECHNOLOGIÍ. Journal of Technology and Information Education5(3), 48-53. doi: 10.5507/jtie.2013.034
Stáhnout citaci

Reference

  1. DOLEŽALOVÁ, J. Funkční gramotnost. Hradec Králové, Gaudeamus 2005. ISBN 807041-115-5.
  2. Kolektiv autorů. Gramotnost ve vzdělávání: soubor studií. Praha: VÚP, 2011. ISBN 978-8087000-41-0.
  3. CHRÁSKA, M. Metody pedagogického výzkumu. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-2471369-4.
  4. JEŘÁBEK, J., TUPÝ, J.. Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání. Praha: VÚP, 2005. ISBN 80-87000-02-1.
  5. Evropská komise: Výuka čtení v Evropě: souvislosti, politiky a praxe. Brusel, Euridyce. 2011. ISBN 978-92-9201-189-5.
  6. Education, Audiovisual and Culture Executive Agency : P9 Brussels: Eurydice. 2011. ISBN neuvedeno.
  7. WILDOVÁ, R. Počáteční čtenářská gramotnost. In: Spilková, V. a kol. Proměny primárního vzdělávání v ČR. Praha: Portál, 2005. ISBN 80-7178-942-9.