Journal of Technology and Information Education 2013, 5(3):44-47 | DOI: 10.5507/jtie.2013.033

ANALÝZA JEDNÉ Z PŘÍČIN ŠPATNÝCH ZNALOSTÍ

Jaroslav ŠÍPAL
Katedra energetiky a elektrotechniky, FVTM UJEP; Pausterova 1; 400 96, Ústí n. L., ČR; Tel: +420 475 285 515;

Příspěvek uvádí názor na hodnocení znalostí žáků a studentů způsobem testování. Autor dokazuje, že výběr jedné správné odpovědi ze čtyř nabídnutých odpovědí umožní vždy určitému počtu studentů projít úspěšně testy, aniž by se cokoliv naučili. Autor se domnívá, že je potřeba omezit přezkušování pomocí testů. Největší pozornost je třeba věnovat praktickému počítání příkladů, rozborům úloh a hledání logického postupu řešení. Autor by rád vyvolal otevřenou diskuzi na toto téma.

Klíčová slova: testy, PISA, OECD

Zveřejněno: 1. prosinec 2013  Zobrazit citaci

ACS AIP APA ASA Harvard Chicago Chicago Notes IEEE ISO690 MLA NLM Turabian Vancouver
ŠÍPAL, J. (2013). ANALÝZA JEDNÉ Z PŘÍČIN ŠPATNÝCH ZNALOSTÍ. Journal of Technology and Information Education5(3), 44-47. doi: 10.5507/jtie.2013.033
Stáhnout citaci

Reference

  1. Dostupné z: http://link.springer.com/article/10.2478%2Fs13374-012-0004-5#page-1
  2. Dostupné z: http://www.pisa2012.cz/?a=harmonogram
  3. Dostupné z: http://zpravy.idnes.cz/zacinerozumi-textum-a-neumi-myslet-matematickyzmenit-to-ma-prirucka