Journal of Technology and Information Education 2013, 5(1):107-114 | DOI: 10.5507/jtie.2013.016
METODIKA ARCHITECTURE FIRST
- Rudolf Pecinovský
Množina úloh, které již není třeba programovat, protože je umí naprogramovat nějaký generátor kódu, se stále rozšiřuje. Oblastí, která automatizaci stále vzdoruje a ještě nějakou dobu jí vzdorovat bude, je návrh architektury programu. Většina používaných metodik výuky však stále klade důraz především na výuku kódování. Příspěvek seznamuje se základními principy metodiky výuky Architecture First, která ukazuje, jak vychovávat programátory, které automaty ještě dlouho nenahradí.
Klíčová slova: architektura, metodika Architecture First, metodika Design Patterns First, metodika výuky, OOP, výuka programování
Zveřejněno: 1. duben 2013 Zobrazit citaci
Reference
- BARNES D. J., KÖLLING M: Objects First with Java: A Practical Introduction Using BlueJ. Prentice Hall 2005. ISBN 0-13-124933-9.
- BECK K., ANDERS C.: Extreme Programming Explained: Embrace Change. Addison-Wesley 2004. ISBN 0-321-27865-8.
- BERGIN, J.: Fourteen Pedagogical Patterns. Proceedings of Fifth European Conference on Pattern Languages of Programs. (EuroPLoP™ 2000) Irsee 2000.
- BERGIN, J.: Pedagogical Patterns: Advice For Educators. CreateSpace Independent Publishing Platform 2012. ISBN 1-4791-7182-4.
- DRIVER R., BELL, B.: Students' thinking and learning of science: A constructivist view. School Sci. Rev. 1986 pp. 443-456.
- FIALA M.: Vytvořte editor kopenogramů. Diplomová práce VŠE 2012.
- KOFRÁNEK J., PECINOVSKÝ R., NOVÁK P.: Kopenograms - Graphical Language for Structured Algorithms. Proceedings of the 2012 International Conference on Foundation of Computer Science. WorldComp 2012 Las Vegas. CSREA Press. ISBN 1-601-32211-9.
- KÖLLING, M., ROSENBERG, J.: Guidelines for Teaching Object Orientation with Java, Proceedings of the 6th conference on Information Technology in Computer Science Education (ITiCSE 2001), Canterbury, 2001.
Přejít k původnímu zdroji...
- ENTWISTLE, N. 2007. Conceptions of learning and the experience of understanding: Thresholds, contextual influences, and knowledge objects. In Reframing the Conceptual Change Approach in Learning and Instruction. S. Vosniadou, A. Baltas, and X. Vamvakoussi Eds., Chapter 11, Elsevier, Amsterdam, The Netherlands.
- KÖLLING, M., Teaching Object Orientation with the Blue Environment, Journal of ObjectOriented Programming, Vol. 12 No. 2, 14-23, 1999.
- PATTIS R. E.: Karel the Robot: A Gentle Introduction to the Art of Programming with Pascal. John Wiley & Sons, 1981.
- PEA, R. D.: Language-independent conceptual "bugs" in novice programming. J. Educ. Comput. Res. 2, 1. 1986.
Přejít k původnímu zdroji...
- PECINOVSKÝ R.: Java 8 - Učebnice objektové architektury pro mírně pokročilé. Grada 2013.
- PECINOVSKÝ R.: Java 7 - Učebnice objektové architektury pro začátečníky. Grada 2012. ISBN 978-80-247-3665-5.
- PECINOVSKÝ R.: Návrhové vzory - 33 vzorových postupů pro objektové programování. Computer Press, © 2007, 528 s. ISBN 978 80 251 1582 4.
- PECINOVSKÝ R.: Using the methodology Design Patterns First by prototype testing with a user. Proceedings of IMEM, Spišská Kapitula.
- PECINOVSKÝ Rudolf, PAVLÍČKOVÁ Jarmila, PAVLÍČEK Luboš: Let's Modify the Objects First Approach into Design Patterns First, Proceedings of the Eleventh Annual Conference on Innovation and Technology in Computer Science Education, University of Bologna 2006.
Přejít k původnímu zdroji...
- SMITH III, J. P., DISESSA, A. A., ROSCHELLE. J.: Misconceptions reconceived: A constructivist analysis of knowledge in transition. J. Learn. Sci. 3 1993, 115-163.
Přejít k původnímu zdroji...