Journal of Technology and Information Education 2013, 5(1):58-62 | DOI: 10.5507/jtie.2013.008
MODERNÍ PŘÍSTUPY K VÝUCE PROGRAMOVÁNÍ
- Katedra informatiky a počítačů, Přírodovědecká fakulta UO 30.dubna 22 701 00, Ostrava, ČR
Cílem příspěvku je představit vhodné moderní způsoby výuky programování. Podle výsledků provedených průzkumů na základních a středních školách je možné konstatovat, že výuka programování a algoritmizace není dostatečně využívaná. Případně se používají méně vhodné postupy a metodiky pro výuku programování. Na základě provedených experimentů ukazuje příspěvek možnosti výuky programování metodikou object-first, její výhody i úskalí. Výběr příhodných postupů při výuce a vhodných vývojových nástrojů.
Klíčová slova: object-first, objektově orientované programování, výuka programování
Zveřejněno: 1. duben 2013 Zobrazit citaci
Reference
- BENNEDSEN, J., SCHULTE, C. What does "Objects-First" Mean?, Proc. Seventh Baltic Sea Conference on Computing Education Research, Finland 2007, [online] http://crpit.com/confpapers/CRPITV88Bennedsen.pdf
- FOJTÍK, R., JIRÁSKOVÁ, D. Programování na základních a středních školách. Objekty 2009. Gaudeamus, Univerzita Hradec Králové, 2009. s. 75-83. ISBN 978-80-7435-009-2
- FOJTÍK, R., DROZDOVÁ, M. Teaching of programming at secondary schools. ICTE 2009. Ostrava: University of Ostrava, 2009. s. 77-81. ISBN 978-80-7368-459-4
- Katalog požadavků zkoušek společné části maturitní zkoušky, Zkušební předmět: Informatika, vyšší úroveň obtížnosti, Centrum pro zjišťování výsledků vzdělávání, Praha 2010
- Katalog požadavků zkoušek společné části maturitní zkoušky, Zkušební předmět: Informatika, základní úroveň obtížnosti, Centrum pro zjišťování výsledků vzdělávání, Praha 2010
- PECINOVSKÝ, R. Jak efektivně učit OOP. Tvorba softwaru 2005, ISBN 80-86840-14-X.
- PECINOVSKÝ, R. Výuka programování podle metodiky Design Patterns First, Tvorba software 2006, ISBN 80-248-1082-4
- Rámcový vzdělávací program pro gymnázia, Výzkumný ústav pedagogický, Praha 2007, ISBN 978-80-87000-11-3