Journal of Technology and Information Education 2012, 4(2):54-56 | DOI: 10.5507/jtie.2012.033
ŽÁKŮV OBRAZ TECHNIKY A ZÁKLADNÍ POZNÁNÍ DĚJIN TECHNIKY
- Katedra technické a informační výchovy,, Pedagogická fakulta UP Žižkovo nám. 5 771 40 Olomouc, ČR
K úkolům učitele technických předmětů patří vytvářet žákův objektivní obraz techniky, podporovaný vyváženými argumenty pro i proti technickým řešením. Stať je zaměřena na význam poznání dějin techniky pro vytváření žákova obrazu techniky, který je součástí jeho obrazu světa. Konstatovány jsou nedostatky ve vědomostech budoucích učitelů technických předmětů v dějinách techniky.
Klíčová slova: technická výchova, obraz světa, obraz techniky, dějiny techniky
Zveřejněno: 1. srpen 2012 Zobrazit citaci
Reference
- FRANUS, E. The Dual Nature of Technical Thinking. In Technology as a challenge for school curricula. The Stockholm Library of Curriculum Studies. Stockholm: Institut of Education Press, 2003, s. 141-144. ISSN 14034972. ISBN 91-7656-543-2.
- FENCLOVÁ, J. Úvod do teorie a metodologie didaktiky fyziky. Praha: Stát. pedag. nakl., 1982. ISBN nemá.
- WOLFFGRAMM, H. Zur Weltbildfunktion allgemeiner technischer Bildung (Ein Beitrag zur multifunktionalen Techniksicht). Technica Didactica, 1999, Jahrgang 3, Band 1, S. 3-24. ISSN 0949-8109.
- SOTÁK, V. Význam dejín techniky v technickej výchove. In MEDACTA 99. Zborník 2b. Nitra: SLOVDIDAC, 1999, s. 114 - 118. ISBN 80-967746-4-6.
- DLUHOŠ, J. a VALA, M. Vybrané kapitoly z dějin techniky. Ostrava: Ostravská univerzita, 1996. ISBN 80-7042-112-6.
- Bildungsstandards im Fach Technik für den mittleren Schulabschluss. Düsseldorf: VDI Verein Deutscher Ingenieure e. V., 2004. ISBN nemá.
- PASCH, M. aj. Od vzdělávacího programu k vyučovací hodině. Praha: Portál, 1998. ISBN 80-7178-127-4.
- RAAB, M. Materiály a člověk. Praha: Encyklopedický dům, 1999. ISBN 80-86044-130.