Journal of Technology and Information Education 2012, 4(2):48-53 | DOI: 10.5507/jtie.2012.032

POČÍTAČOVÉ HRY V EKONOMICKÉM VZDĚLÁVÁNÍ

Libuše SVOBODOVÁ
Katedra ekonomie, Fakulta informatiky a managementu, Univerzita Hradec Králové, Rokitanského 62 500 03, Hradec Králové, ČR

V článku se budeme zabývat využíváním technologií při vzdělávání a při hraní počítačových ekonomických a investičních her, kritérii, která lze použít pro porovnání her a dopady při hraní her, ale i základními definicemi, které jsou s danou oblastí spojeny. V poslední kapitole jsou porovnány vybrané počítačové ekonomické hry.

Klíčová slova: ekonomika, hry, simulátory, vzdělávání

Zveřejněno: 1. srpen 2012  Zobrazit citaci

ACS AIP APA ASA Harvard Chicago Chicago Notes IEEE ISO690 MLA NLM Turabian Vancouver
SVOBODOVÁ, L. (2012). POČÍTAČOVÉ HRY V EKONOMICKÉM VZDĚLÁVÁNÍ. Journal of Technology and Information Education4(2), 48-53. doi: 10.5507/jtie.2012.032
Stáhnout citaci

Reference

  1. ČÁP, J., MAREŠ, J. Psychologie pro učitele. Praha : Portál. 2001. ISBN 978-80-7367-273-7.
  2. DOSTÁL, J. Výukový software a počítačové hry - nástroje moderního vzdělávání. Journal of Technology and Information Education. 2009, Olomouc - EU, Univerzita Palackého, Ročník 1, Číslo 1, s. 24 - 28. ISSN 1803-537X (print). ISSN 1803-6805 (on-line). Přejít k původnímu zdroji...
  3. CHROMÝ, J. Využívání počítačových her pro výuku. Media4u Magazine. 2009, Praha, Ročník 6., číslo 2, s. 34 - 38. ISSN 1214-9187.
  4. LÁVIČKOVÁ, M. Ekonomické počítačové hry. Bakalářská práce. UHK. 2011.
  5. MANNIOVÁ, J. Tvorivosť a didaktická hra vo vyučovaní. Pedagogická orientace č. 3. Brno: Česká pedagogická společnost v nakladatelství KONVOJ, 2001.
  6. MLS, K. A KOL. Autonomous Decision Systems Handbook. Praha: BEN. 2011. ISBN 978-80-7300-415-6.
  7. PETTY, G. Moderní vyučování. Praha: Portál. 1996. ISBN 80-7178-070-7.
  8. POULOVÁ, P., ČERNÁ, M. eLearning Demands from the Perspective of Students and their Attitudes towards It. In EDUCON 2011: IEEE second annual global engineering education conference. Piscataway: IEEE. 2011. ISBN 9781-61284-641-5. Přejít k původnímu zdroji...
  9. POULOVÁ, P., ŠIMONOVÁ, I., ČERNÁ, M. eLearning and New University Students. In Recent researches in educational technologies. Athens: World scientific and engineering academy and society. 2011, ISBN 978-1-61804021-3.
  10. ROHLÍKOVÁ, L., VEJVODOVÁ, J., ČERNÍK, R. Konstruktivismus v praxi vysokých škol. Plzeň: Západočeská univerzita v Plzni. 2011. ISBN: 978-80-7043-983-8.
  11. SLAVÍK, J. Počítač jako pomocník učitele. Praha: Portál. 1997. ISBN 80-7178-149-5.
  12. TOMANOVÁ, L. Vylezte z pravěku, počítačové hry vaše dítě nesežerou. [cit. 2012-1505]. URL: <http://www.vitalia.cz/clanky/pocitacove-hryvase-dite-nesezerou/>.
  13. VESELÁ, L. Vzdělávání založené na digitálních hrách (Game Based Learning). InFlow [cit. 2012-03-15]. URL: <http://www.inflow.cz/vzdelavani-zalozene-nadigitalnich-hrach-game-based-learning>.
  14. Umělá inteligence v počítačových hrách (1). Science World [cit. 2012-21-03]. URL: <http://scienceworld.cz/technologie/umelainteligence-v-pocitacovych-hrach-1-2333>.
  15. Svobodová, L. Constructivism and e-learning in the business theory, EDUCON 2011: IEEE second annual global engineering education conference, IEEE, US Piscataway, 2011. Přejít k původnímu zdroji...
  16. URL: http://www.openttd.org/en/
  17. URL: http://www.rollercoastertycoon.com/
  18. URL: http://bto.dovogame.com/index.php
  19. URL: http://www.mojefamilie.cz/
  20. URL: http://www.richdad.com/CASHFLOW-the-webgame.aspx
  21. URL: http://www.marketix.cz/