Journal of Technology and Information Education 2012, 4(1):40-45 | DOI: 10.5507/jtie.2012.007
VÝZKUM NASAZENÍ NÁSTROJŮ PRO DESIGN A SIMULACE V TECHNICKÉM VZDĚLÁVÁNÍ
- Univerzita Hradec Králové, Pedagogická fakulta, Rokitanského 62, 500 03 Hradec Králové
Zvyšování odborných kompetencí absolventů středních a vyšších odborných škol technického zaměření vychází z výukových metod a použitých didaktických technologií. Znalosti strojírenské problematiky je třeba kombinovat s dovednostmi využívání počítačových nástrojů pro design, simulace a přípravu výrobní technologie. Předložený text představuje realizaci a výsledky výzkumného šetření nasazení uvedených aplikací ve výuce, provedeného mezi žáky středních a vyšších odborných škol. Výzkum je zaměřený na zvyšování znalostí strojírenské problematiky a dovedností využívání inženýrských aplikací pro řešení výukových projektů s důrazem na uplatňování mezipředmětových vztahů oboru.
Klíčová slova: design, interdisciplinární vztahy, projektová výuka, simulace, strojírenství, virtuální prototyp
Zveřejněno: 1. duben 2012 Zobrazit citaci
Reference
- SOTÁK, J., KUNÍK, M. a SOTÁK, R. Theora and practice in the area of teaching and deployment of CAD/CAM systems. Journal of Technology and Information Education. 2011, Olomouc - EU, Univerzita Palackého, Ročník 3, Číslo 1, s. 49 - 54. ISSN 1803-537X (print). ISSN 1803-6805 (on-line).
Přejít k původnímu zdroji...
- KROPÁČ, J., KUBÍČEK, Z., CHRÁSKA, M. a HAVELKA, M. Didaktika technických předmětů: vybrané kapitoly. 1. vyd. Olomouc, Univerzita Palackého, 2004. 223 s. ISBN 80-2440848-1.
- DOSTÁL, J. Výukový software a počítačové hry - nástroje moderního vzdělávání. Journal of Technology and Information Education. 2009, Olomouc - EU, Univerzita Palackého, Ročník 1, Číslo 1, s. 24 - 28. ISSN 1803-537X (print). ISSN 1803-6805 (on-line).
Přejít k původnímu zdroji...
- DOSTÁL, J. Multimediální, hypertextové a hypermediální učební pomůcky - trend soudobého vzdělávání. Journal of Technology and Information Education. 2009, Olomouc, Vydala Univerzita Palackého, Ročník 1, Číslo 2, s. 18 - 23. ISSN 1803-6805 (on-line).
Přejít k původnímu zdroji...
- STŘELEC, M. CAE technologie v protetickém vývoji. Žďár nad Sázavou, 2010. 62 s. Absolventská práce. VOŠ a SPŠ Žďár nad Sázavou.
- SAMUEL, S., STEVENSON, B. a WEEKS, E. Advanced Simulation using Nastran: Project Oriented Learning Manual for People Who design Stuff. San Jose: Design Visionaries, 2008. ISBN 0-9754377-7-1.
- DVOŘÁK, K. Výuka technických předmětů, podporovaná CAx aplikacemi. Journal of Technology and Information Education. 2011, Olomouc - EU, Univerzita Palackého, Ročník 3, Číslo 2, s. 35 - 39. ISSN 1803-537X (print). ISSN 1803-6805 (on-line).
Přejít k původnímu zdroji...
- MELEZINEK, A. Inženýrská pedagogika. Praha: ČVUT, 1994. ISBN 80-01-00672-4.
- TASHAKKORI, A. TEDDLIE, CH. Handbook of mixed methods in social and behavioral research. London: Sage, 2003. ISBN 0-7619-2073-0.
- CHRÁSKA, M. Metody pedagogického výzkumu. Základy kvantitativního výzkumu. Praha : Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1369-4.
- NOVOVIČOVÁ, J. Pravděpodobnost a matematická statistika. Praha: ČVUT, 1999. ISBN 80-01-01980-2.