Journal of Technology and Information Education 2012, 4(1):15-20 | DOI: 10.5507/jtie.2012.003

SYNERGIE TECHNOLOGIÍ VE VÝUCE MATEMATIKY

Michal NOVÁK
Ústav matematiky, Fakulta elektrotechniky a komunikačních technologií VUT v Brně, Technická 8 616 00, Brno, ČR

Příspěvek podává přehled profesionálního matematického softwaru běžně používaného ve výuce matematiky na vysokých školách technických. Je koncipován mj. jako informace pro učitele středních škol, kteří chtějí usnadnit svým studentům přechod ze střední školy na vysokou školu technického směru. Problematika matematického softwaru je diskutována z pohledu dostupnosti jeho obsahu spíše než z pohledu funkcionality. Jsou diskutovány rozdílné přístupy jednotlivých technologií k tvorbě a distribuci obsahu a uvedeny příklady využití zmiňovaných technologií ve výuce.

Klíčová slova: ICT ve výuce matematiky, Maple, matematický software, Mathematika, MATLAB

Zveřejněno: 1. duben 2012  Zobrazit citaci

ACS AIP APA ASA Harvard Chicago Chicago Notes IEEE ISO690 MLA NLM Turabian Vancouver
NOVÁK, M. (2012). SYNERGIE TECHNOLOGIÍ VE VÝUCE MATEMATIKY. Journal of Technology and Information Education4(1), 15-20. doi: 10.5507/jtie.2012.003
Stáhnout citaci

Reference

  1. Přehled produktů. Praha: Czech Software First, s.r.o. URL: < http://www.maplesoft.cz/prehled-produktu>
  2. Maplets Archive. Lexington: University of Kentucky. URL: < http://maplenet.msc.uky.edu/maplets/>
  3. MATLAB, Simulink. Praha: Humusoft, s.r.o. URL: < http://www.humusoft.cz/produkty/matlab/>
  4. Mathematica. Praha: ELKAN, spol. s r.o. URL: < http://www.mathematica.cz/>
  5. Stránky projektu CZ.1.07/1.3.00/14.0001. Brno: VUT v Brně. URL: < http://matika.umat.feec.vutbr.cz/dvpp/>
  6. Wolfram webMathematica 3. Champaign (USA): Wolfram Research, Inc: URL: < http://www.wolfram.com/products/webmathemat ica/>
  7. HLAVIČKOVÁ, I. MATLAB. Electronic textbook for the educational programme Mathematics: how to motivate secondary school students to study at universities of technology. Brno: VUT v Brně, 2012. 51 pp. ISBN 978-80214-4481-2 (available also in Czech)
  8. KOLÁŘOVÁ, E. Maple. Electronic textbook for the educational programme Mathematics: how to motivate secondary school students to study at universities of technology. Brno: VUT v Brně, 2012. 48 pp. ISBN 978-80-214-4473-7 (available also in Czech)
  9. KOVÁR, M. Mathematica. Electronic textbook for the educational programme Mathematics: how to motivate secondary school students to study at universities of technology. Brno: VUT v Brně, 2012. 78 pp. ISBN 978-80214-4479-9 (available also in Czech)
  10. PLCH, R., ŠARMANOVÁ, P. An interactive Presentation of Maple 3D Graphics in PDF Documents. Electronic Journal of Mathematics and Technology. ISSN 1933-2823, 2008, vol. 2, no. 3, pp. 281-290.
  11. PLCH, R., ŠARMANOVÁ, P. Interaktivní 3D grafika v HTML a PDF dokumentech. Zpravodaj Československého sdružení uživatelů TEXu. Praha, Československé sdružení uživatelů TEXu. ISSN 1211-6661, 2008, vol. 18, no. 1-2, pp. 76-92 Přejít k původnímu zdroji...
  12. VANÍČEK, J. Počítačové kognitivní technologie ve výuce geometrie. Praha: PdF UK, 2009. 213 pp. ISBN 978-80-7290-394-8.
  13. ŽILKOVÁ, K. Školská matematika v prostredí IKT. Bratislava: UK, 2009. 136 pp. ISBN 978-80-223-2555-4.