Journal of Technology and Information Education 2011, 3(3):30-33 | DOI: 10.5507/jtie.2011.038
ICT VE VZDĚLÁVÁNÍ – WWW STRÁNKY SOUČASNOSTI
- Katedra technické a informační výchovy, Pedagogická fakulta UP, Olomouc, ČR
Článek se zabývá problematikou ICT ve vzdělávání, současnou pozicí těchto moderních technologií, včetně jejich výhody a nevýhod, kterými mohou vzdělávání současné generace do značné míry ovlivnit. Bližší pozornost je věnována službě internetu WWW a jí blízké teorii konektivismu, která je v pedagogických kruzích dnes hojně diskutována. Závěrem příspěvku je uveden seznam dnes oblíbených a využitelných www stránek a aplikací pro výuku.
Klíčová slova: Vzdělávání, ICT, Konektivismus, WWW stránky
Zveřejněno: 1. prosinec 2011 Zobrazit citaci
Reference
- ZOUNEK, Jiří, 2009. E-learning - jedna z podob učení v moderní společnosti. Brno: Masarykova Univerzita. ISBN 978-80-210-5123-2.
- ZOUNEK, Jiří a ŠEĎOVÁ, Klára, 2009. Učitelé a technologie. Brno: Paido. ISBN 978-80-7315-187-4.
- ŠIMONOVÁ, Ivana aj., 2010. Styly učení v aplikacích eLearningu. Hradec Králové: Miloš Vognar. ISBN 978-80-84771-44-1.
- BRDIČKA, Bořivoj, 2008. Konektivismus - teorie vzdělávání v prostředí sociálních sítí [online]. Učitelský spomocník. [cit. 2011-04-05]. Dostupné z: http://www.spomocnik.cz/pub/Konektivismus_BB08.pdf
- KUBRICKÝ, Jan, 2010. Aktuální trendy vzdělávání v oblasti programování a tvorby webových aplikací. In: Modernizace vysokoškolské výuky technických předmětů. Sborník příspěvků a anotací mezinárodní vědecké konference [CD-ROM]. Hradec Králové: GAUDEAMUS. ISBN 978-80-7435-014-6.
- PRŮCHA, Jan, 2006. Pedagogická věda a nové výzvy edukační praxe. Pedagogika, roč. 56, č. 4, s. 307-315. ISSN 0031-3815.