Journal of Technology and Information Education 2011, 3(3):4-7 | DOI: 10.5507/jtie.2011.033

MODELY, MODELOVÁNÍ A SIMULACE VE VZDĚLÁVÁNÍ

Jiří DOSTÁL
Katedra technické a informační výchovy, Pedagogická fakulta UP, Olomouc

Studie se zaměřuje na problematiku modelů a modelování v kontextu vzdělávání. Věnuje se teorii modelování s následným přechodem do oblasti vzdělávání a řeší podstatu využívání modelů pro potřeby učení. Rozebírána je i otázka miskonceptů, které jsou prostřednictvím skutečnosti neodpovídajících modelů vytvářeny.

Klíčová slova: Model, experiment, simulace, badatelsky orientovaná výuka

Zveřejněno: 1. prosinec 2011  Zobrazit citaci

ACS AIP APA ASA Harvard Chicago Chicago Notes IEEE ISO690 MLA NLM Turabian Vancouver
DOSTÁL, J. (2011). MODELY, MODELOVÁNÍ A SIMULACE VE VZDĚLÁVÁNÍ. Journal of Technology and Information Education3(3), 4-7. doi: 10.5507/jtie.2011.033
Stáhnout citaci

Reference

  1. Bílek, M. Rychtera, J., Slabý, A. (2008) Konstruktivismus ve výuce přírodovědných předmětů. Olomouc: UP, 31 s. ISBN 978-80-244-1882-7.
  2. Briš, R., Litschmannová, M. (2007). Statistika II. Ostrava: VŠB-TU, 149 s. ISBN 978-80-248-1482-7.
  3. Cejpek, J. (2008) Informace, komunikace a myšlení. Praha: Karolinum, 233 s. ISBN 978-80-246-1037-5.
  4. Clement, J. (2000) Model based learning as a key research area for science education. International Journal of Science Education, Volume 22, Issue 9, 2000. p. 1041 - 1053. ISSN 1464-5289. Přejít k původnímu zdroji...
  5. Čáp, J. a Mareš, J. (2007) Psychologie pro učitele. Praha: Portál, 656 s. ISBN 978-80-7367-273-7.
  6. Doulík, P. a Škoda, J. (2010) Prekoncepce a miskoncepce jako součást dětských pojetí a jejich psychogemeze. In. Prekoncepce a miskoncepce v oborových didaktikách. Ústí nad Labem: UJEP, s. 8 - 29. ISBN 978-80-7414290-1.
  7. Gobert, J. D., Buckley B. C. (2000) Introduction to model-based teaching and learning in science education. International Journal of Science Education. Volume 22, Issue 9, pages 891-894. ISSN 1464-5289. Přejít k původnímu zdroji...
  8. Hrbáček, J. (2008) Flash simulace pro podporu výuky. In Pedagogický software 2008. České Budějovice: Scientific Pedagogical Publishing, s. 197 - 199. ISBN 80-85645-59-9.
  9. Jong, O. D., Van Driel, J. H., Verloop, N. (2005) Preservice teachers' pedagogical content knowledge of using particle models in teaching chemistry. Journal of Research in Science Teaching. Volume 42, Issue 8, p. 947 - 964. Přejít k původnímu zdroji...
  10. Serafín, Č. (2009) Stavebnice jako nástroj simulace vybraných celků ve výuce obecně technického předmětu. In. Problemy doksztalcania i doskonalenia zawodowego nauczycieli. Radom: Instytut Technoogii Eksploatacji - Panstwowy Instytut Badawczy, Polytechnika Radomska, s. 414 - 418. ISBN 978-83-7204-851-6.
  11. Vachek, J., Lepil, O. (1980) Modely a modelování ve vyučování fyzice. Praha: SPN, 224 s.