Journal of Technology and Information Education 2010, 2(3):33-36 | DOI: 10.5507/jtie.2010.044
ICT V NEINFORMATICKÝCH PŘEDMĚTECH
- Dept. of Informatics, Faculty of Natural Sciences, UHK, Rokitanskeho 62, 500 03, Hradec Kralove, CZ
Návrh projektu poskytuje úvod do koncepce strategického řízení informací a znalostí v oblasti vzdělávání a vysvětluje některé klíčové termíny. Řešení tohoto projektu stále probíhá a bude ukončeno v první polovině příštího roku. Cílem výzkumu je nalezení vhodného spektra interdisciplinárních vztahů, kde je možné využít informačních a komunikačních technologií a rozvíjet klíčové kompetence žáků a studentů, v návaznosti na trendy dnešní informační společnosti a požadavky v oblasti vzdělávání a praxe. V projektu jsou zkoumány principy a strategie ve vzdělávacím procesu a je realizován výzkum nových přístupů k vedení a řízení výsledků, které jsou důležité ve vzdělávání. Zkoumáme vztah mezi organizační teorií a strategickým řízením informačních a znalostních toků. Při řešení projektu kombinujeme kvantitativní i kvalitativní výzkumné metody, zejména braistorming a případové studie (kvalitativní). Pracujeme s "focus groups". Tento druh výzkumu spočívá v diskusi ve skupinách. Následně provedeme statistické vyhodnocení (kvantitativní) od diskusí k porovnání výsledků. Projekt přispěje ke zvýšení kvality vzdělávání, zejména v průřezových tématech v učebních plánech.
Klíčová slova: ICT, interdisciplinární vztahy, klíčové kompetence, focus groups
Zveřejněno: 1. prosinec 2010 Zobrazit citaci
Reference
- SUTERLAND, R. Designs for learning: ICT and knowledge in the classroom. Computers and Education, 2004, Volume 43, Issue 1-2. ISSN:0360-1315.
Přejít k původnímu zdroji...
- HOPKINS, D., & WEST, M. Teacher development and school improvement, 1996. In D. Walling (ed.). teachers as Learners, Blomington. ISBN 1-85346-478-3, 90 pages.
- NEWTON, L. & ROGERS, L. Thinking frameworks for planning ICT in science lessons, 2003. School Science Review, 84 (309).
- RABE, V. Specific research - Content and forms of teaching informatics regarding with practice, 2006. No. 2116, University of Hradec Kralove.
- CERNAK, I., MASEK, E. Base of electronic education. Ruzomberok, 2007. s.343, ISBN 97880-8084-1713.
- RABE, V., JEHLICKA, V.: E-learning and blended learning at the university. ED-MEDIA, Vienna, 2008, ISBN: 1-880094-62-2.
- RIEDL, A. Didaktik II - Berufliche Bildung. München : Technische Universität, 2003.
- RIEL, M.: The future of technology and education: Where are we heading? In: Watson, D.
- DOWNES, M. & T. (Eds.) Communications and Networking in Education. Boston, MA: Kluwer Academic Press, 2000, pp.9-24.
- PRUCHA, J. Modern pedagogy. Praha: Portal, 1997. ISBN 80-7178-170-3.
- LITTLEJOHN, A., STEFANI, L. and SCLATER, N. Promoting effective use of technology, pedagogy and the practicalities: a case study. Active Learning, 1999. Vol. 11., pp. 27-30.
- Knowledge: Its Creation, Distribution and Economic Significance, 1982. Vol.2., The Branches of Learning. Princeton, N.J.: Princeton University Press.
- ADELSKOLD, G., ALEKLETT, K., AXELSSON, R., & BLOMGREN, J. Problembased distance learning of energy issues via computer network, 1999. Distance Education, 20(1),129-143.
Přejít k původnímu zdroji...
- ANDERSON, T. D. & GARRISON, D. R. Learning in a networked world: New roles and responsibilities, 1998. In Gibson, C.C. (Ed.), Distance Learners in Higher Education: Institutional Responses for Quality Outcomes (pp. 1-8). Madison, WI: Atwood Publishing.
- RABE, V. ICT supported interdisciplinarity of subjects, 2008. Problems of Education in the 21 st Century, Lithuania, vol. 1, č. 5, pp. 113-117.