Journal of Technology and Information Education 2010, 2(3):33-36 | DOI: 10.5507/jtie.2010.044

ICT V NEINFORMATICKÝCH PŘEDMĚTECH

Vlasta RABE, Jan SLEGR, Tereza MACHOVA
Dept. of Informatics, Faculty of Natural Sciences, UHK, Rokitanskeho 62, 500 03, Hradec Kralove, CZ

Návrh projektu poskytuje úvod do koncepce strategického řízení informací a znalostí v oblasti vzdělávání a vysvětluje některé klíčové termíny. Řešení tohoto projektu stále probíhá a bude ukončeno v první polovině příštího roku. Cílem výzkumu je nalezení vhodného spektra interdisciplinárních vztahů, kde je možné využít informačních a komunikačních technologií a rozvíjet klíčové kompetence žáků a studentů, v návaznosti na trendy dnešní informační společnosti a požadavky v oblasti vzdělávání a praxe. V projektu jsou zkoumány principy a strategie ve vzdělávacím procesu a je realizován výzkum nových přístupů k vedení a řízení výsledků, které jsou důležité ve vzdělávání. Zkoumáme vztah mezi organizační teorií a strategickým řízením informačních a znalostních toků. Při řešení projektu kombinujeme kvantitativní i kvalitativní výzkumné metody, zejména braistorming a případové studie (kvalitativní). Pracujeme s "focus groups". Tento druh výzkumu spočívá v diskusi ve skupinách. Následně provedeme statistické vyhodnocení (kvantitativní) od diskusí k porovnání výsledků. Projekt přispěje ke zvýšení kvality vzdělávání, zejména v průřezových tématech v učebních plánech.

Klíčová slova: ICT, interdisciplinární vztahy, klíčové kompetence, focus groups

Zveřejněno: 1. prosinec 2010  Zobrazit citaci

ACS AIP APA ASA Harvard Chicago Chicago Notes IEEE ISO690 MLA NLM Turabian Vancouver
RABE, V., SLEGR, J., & MACHOVA, T. (2010). ICT V NEINFORMATICKÝCH PŘEDMĚTECH. Journal of Technology and Information Education2(3), 33-36. doi: 10.5507/jtie.2010.044
Stáhnout citaci

Reference

  1. SUTERLAND, R. Designs for learning: ICT and knowledge in the classroom. Computers and Education, 2004, Volume 43, Issue 1-2. ISSN:0360-1315. Přejít k původnímu zdroji...
  2. HOPKINS, D., & WEST, M. Teacher development and school improvement, 1996. In D. Walling (ed.). teachers as Learners, Blomington. ISBN 1-85346-478-3, 90 pages.
  3. NEWTON, L. & ROGERS, L. Thinking frameworks for planning ICT in science lessons, 2003. School Science Review, 84 (309).
  4. RABE, V. Specific research - Content and forms of teaching informatics regarding with practice, 2006. No. 2116, University of Hradec Kralove.
  5. CERNAK, I., MASEK, E. Base of electronic education. Ruzomberok, 2007. s.343, ISBN 97880-8084-1713.
  6. RABE, V., JEHLICKA, V.: E-learning and blended learning at the university. ED-MEDIA, Vienna, 2008, ISBN: 1-880094-62-2.
  7. RIEDL, A. Didaktik II - Berufliche Bildung. München : Technische Universität, 2003.
  8. RIEL, M.: The future of technology and education: Where are we heading? In: Watson, D.
  9. DOWNES, M. & T. (Eds.) Communications and Networking in Education. Boston, MA: Kluwer Academic Press, 2000, pp.9-24.
  10. PRUCHA, J. Modern pedagogy. Praha: Portal, 1997. ISBN 80-7178-170-3.
  11. LITTLEJOHN, A., STEFANI, L. and SCLATER, N. Promoting effective use of technology, pedagogy and the practicalities: a case study. Active Learning, 1999. Vol. 11., pp. 27-30.
  12. Knowledge: Its Creation, Distribution and Economic Significance, 1982. Vol.2., The Branches of Learning. Princeton, N.J.: Princeton University Press.
  13. ADELSKOLD, G., ALEKLETT, K., AXELSSON, R., & BLOMGREN, J. Problembased distance learning of energy issues via computer network, 1999. Distance Education, 20(1),129-143. Přejít k původnímu zdroji...
  14. ANDERSON, T. D. & GARRISON, D. R. Learning in a networked world: New roles and responsibilities, 1998. In Gibson, C.C. (Ed.), Distance Learners in Higher Education: Institutional Responses for Quality Outcomes (pp. 1-8). Madison, WI: Atwood Publishing.
  15. RABE, V. ICT supported interdisciplinarity of subjects, 2008. Problems of Education in the 21 st Century, Lithuania, vol. 1, č. 5, pp. 113-117.