Journal of Technology and Information Education 2009, 1(1):23-28 | DOI: 10.5507/jtie.2009.003

VÝUKOVÝ SOFTWARE A POČÍTAČOVÉ HRY- NÁSTROJE MODERNÍHO VZDĚLÁVÁNÍ

Jiří DOSTÁL
Katedra technické a informační výchovy, Pedagogická fakulta UP Žižkovo nám. 5, 771 40 Olomouc, Česká republika

Článek se zabývá problematikou využívání výukového software ve vzdělávání. Především se věnuje terminologickému vymezení základních pojmů, klasifikaci výukového software a oblasti didaktických počítačových her.

Klíčová slova: výukový software, ICT ve vzdělávání, počítač, didaktická počítačová hra, digitální hra ve vzdělávání, didaktická video-hra

Zveřejněno: 1. duben 2009  Zobrazit citaci

ACS AIP APA ASA Harvard Chicago Chicago Notes IEEE ISO690 MLA NLM Turabian Vancouver
DOSTÁL, J. (2009). VÝUKOVÝ SOFTWARE A POČÍTAČOVÉ HRY- NÁSTROJE MODERNÍHO VZDĚLÁVÁNÍ. Journal of Technology and Information Education1(1), 23-28. doi: 10.5507/jtie.2009.003
Stáhnout citaci

Reference

  1. KLEMENT, M. Možnosti evaluace výukových programů. In Trendy technického vzdělávání. Olomouc : Votobia, 2005. s. 17. - 29. ISBN 80-7220-227-8.
  2. DOSTÁL, J. Počítač ve vzdělávání (Computer in education). Olomouc : Votobia, 2007. 125 s. ISBN 978-80-7220-295-2. Dostupné na: http://nazornost-ucebnipomucky.xf.cz/pocitac_ve_vzdelavani_1.pdf.
  3. SUTHERLAND, R. - FACER, K. - FURLONG, R. - FURLONG, J. A new environment for education? The computer in the home. Computers & Education. Volume 34, Issues 3 - 4, 1 April 2000, Pages 195 - 212. ISSN 0360-1315. Přejít k původnímu zdroji...
  4. SZOTKOWSKI, R. Počítač ve výuce. In Modernizace vysokoškolské výuky technických předmětů. Hradec Králové : Gaudeámus, 2007. s. 93 - 96. ISBN 978-80-7041-776-8.
  5. SQUIRES, D. - MCDOUGALL, A. Choosing And Using Educational Software. London : Routledge 2002. 144 s. ISBN 0-75070306-7.
  6. WALAT, W. Multi- i hipermedialne programy dydaktyczne. In Infotech 2007 moderní informační a komunikační technologie ve vzdělávání. Olomouc: Votobia, 2007. s. 451 - 456. ISBN 978-80-7220-301-7. Dostupné na: http://infotech.upol.cz/web_sbornik/sbornik_INFOTECH07_dil_1.pdf.
  7. SHELDON, J. P. Gender Stereotypes in Educational Software for Young Children. Sex Roles. Volume 51, Numbers 7 - 8 / October, 2004. Pages 433 - 444. ISSN 1573-2762. Přejít k původnímu zdroji...
  8. MACFARLANE, S. - SIM, G. - HORTON, M. Assessing usability and fun in educational software. In Interactive Design And Children (Proceedings of the 2005 conference on Interaction design and children). Boulder, Colorado : ACM, 2005. p. 103 - 109. ISBN 159593-096-5. Přejít k původnímu zdroji...
  9. SQUIRES, D. Educational software and learning: subversive use and volatiledesign. In System Sciences (Proceedings of the 32nd Annual Hawaii International Conference). Maui, HI, USA : 1999. pp. 7 - 14. ISBN 07695-0001-3. Přejít k původnímu zdroji...
  10. ROSCHELLE, J. - DIGIANO, CH. - KOUTLIS, M. et all. Developing Educational Software Components. Computer. vol. 32, no. 9, pp. 50 - 58, Sept., 1999. ISSN 00189162. Přejít k původnímu zdroji...
  11. SQUIRES, D. - PREECE, J. Usability and learning: Evaluating the potential of educational software. Computers & Education. Volume 27, Issue 1, August 1996, Pages 15 - 22. ISSN 0360-1315. Přejít k původnímu zdroji...
  12. WALAT, W. - LIB, W. Konstruowanie struktury multimedialnych programów dydaktycznych (MPD) [w] Pedagogika & Informatyka. Red. A. Mitas, Wyd. Wyższej Szkoły Zarządzania i Marketingu, Sosnowiec 2004, s. 159-164.
  13. PIECUCH, A. Interfejs programowy užitkowania w multimedialnych programech dydaktycznych. In Didmattech. Olomouc : Votobia, 2008. s. 550 - 553. ISBN 80-7220296-0.
  14. BURIANOVÁ, E. Matematický a výukový software. Ostrava : OU, 2003. s. 74. ISBN 807042-867-8.
  15. MAZÁK, E. Počítačové výukové programy a metodika jejich tvorby. Praha : Ústav školských informací, 1988. 119 s.
  16. ELMANOVÁ, O. Dítě a hračka. Praha : SPN, 1964. 107 s.
  17. MIŠURCOVÁ, V. - FIŠER, J. - FIXL, V. Hra a hračka v životě dítěte. Praha : SPN, 1980. 143 s.
  18. OPRAVILOVÁ, E. - MIŠURCOVÁ, V. Hračka a dítě. In Hračka - svět dítěte. Gottwaldov : Oblastní galerie v Gottwaldově, 1976. 105 s.
  19. DOSTÁL, J. Informační a počítačová gramotnost - klíčové pojmy informační výchovy (Informative and computer literacy - key words of education for information). In Infotech 2007 - moderní informační a komunikační technologie ve vzdělávání. Olomouc: Votobia, 2007. s. 60 - 65. ISBN 97880-7220-301-7. Dostupné na: http://infotech.upol.cz/web_sbornik/sbornik_INFOTECH07_dil_1.pdf.
  20. AMORY, A. - NAICKER, K. - VINCENT, J. - ADAMS, C. The use of computer games as an educational tool: identification of appropriate game types and game elements. British Journal of Educational Technology. 2002. Volume 30 Issue 4, Pages 311 - 321. ISSN 1467-8535. Přejít k původnímu zdroji...
  21. GRIFFITHS, M. D. - DAVIES, M. - CHAPPELL, D. Online computer gaming: a comparison of adolescent and adult gamers. Journal of Adolescence. Volume 27, Issue 1, February 2004, Pages 87 - 96. ISSN 0140-1971. Přejít k původnímu zdroji...
  22. GIBSON, D. - ALDRICH, C. - PRENSKY, M. Games And Simulations in Online Learning: Research And Development Frameworks. Hershey : Information Science Pub, 2006 402 s. ISBN 9781599043043. Přejít k původnímu zdroji...
  23. PRENSKY, M. Digital game-based learning. New York : McGraw-Hill, 2001. 442 s. ISBN 0-0714-5400-4.
  24. CHROMÝ, J. Počítačové hry ve výuce - možnosti tvorby. Media4u Magazine. 4/2008, s. 14 - 17. ISSN 1214-9187.
  25. DOSTÁL, J. Učební pomůcky a zásada názornosti. Olomouc : Votobia, 2008. 40 s. ISBN 978-80-7220-310-9. Dostupné na: http://nazornost-ucebni-pomucky.xf.cz/ucebni_pomucky_a_zasada_nazornosti.pdf.