Journal of Technology and Information Education X:X | DOI: 10.5507/jtie.2024.004

Herní platforma Minecraft Education a její aplikace do výuky geologie na základní škole (ISCED 2)

Received: January 11, 2024; Revised: January 25, 2024; Accepted: January 11, 2024; Prepublished online: February 19, 2025 

Download citation

References

  1. Bílková, D., Budínský, P., & Vohánka, V. (2009): Pravděpodobnost a statistika. 1. vyd. Plzeň: Vydavatelství Aleš Čeněk.
  2. Bokr, P. (2023): Využití Minecraft Education pro výuku geologie - Závěrečná práce DPS - geologie, Přírodovědecká fakulta UK, Praha.
  3. Čapek, R. (2015): Moderní didaktika: lexikon výukových a hodnoticích metod. Vydání 1. Praha: Grada.
  4. Dvořáčková, S., Rypl, J., & Kučera, T. (2018): Vztah českých žáků k výuce neživé přírody: postoje, znalosti a nejrozšířenější miskoncepce. Geographia cassoviensis XII, 2(2018), 133-145.
  5. Engelmann, C., Rose, W., Huntoon, J., Klawiter, M., & Vye, E. (2011): MiTEP List of Common Geoscience Misconceptions. Dostupné z http://hub.mspnet.org/projects/mitep/22601.html
  6. Erlingsson, C., & Brysiewicz, P. (2017): A hands-on guide to doing content analysis. African Journal of Emergency Medicine. 2017, 7(3), 93-99. Go to original source...
  7. Francek, M. (2013): A Compilation and Review of over 500 Geoscience Misconceptions. International Journal of Science Education, 35, 31-64. Go to original source...
  8. Fryč, J., Matušková, Z. Katzová, P., Kovář, P., Beran, J. Valachová, I. Seifert, L., Běťáková, M., & Hrdlička, F. (2020): Strategie vzdělávací politiky České republiky do roku 2030+. Praha: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy.
  9. Gee, J. P. (2013): Good video games and good learning: collected essays on video games, learning and literacy. Second Edition. New York: Peter Lang. New literacies and digital epistemologies vol. 67.
  10. Ginnis, P. (2017): Efektivní výukové nástroje pro učitele: strategie pro zvýšení úspěšnosti každého žáka. Praha: Euromedia Group.
  11. Jedličková, T., Bartůňková, D., & Teodoridis, V. (předloženo): Potenciál využití online médií ve výuce geologie na základní a střední škole, Scied.Lyman, F. T. (1981): The Responsive Classroom Discussion: The Inclusion of All Students. In A. Anderson (Ed.), Mainstreaming Digest (pp. 109-113). College Park: University of Maryland Press.
  12. Maňour, J. (1987): Šlichová prospekce. Praha: Ústřední ústav geologický. Metodické příručky Ústředního ústavu geologického, svazek 6.
  13. Mayer, R. E. (2009): Multimedia Learning. 2. vyd. New York.: Cambridge University Press.
  14. Morávek, P., Aichler, J., Doškař, Z., & Duda, J. (1992): Zlato v českém masívu. Praha: Vydavatelství Českého geologického ústavu.
  15. OECD (2015), Students, Computers and Learning: Making the Connection, PISA, OECD Publishing, Paris, https://doi.org/10.1787/9789264239555-en. Go to original source...
  16. Pešek, J., Holub, V., Jaroš, J., Malý, L., Martínek, K., Prouza, V., Spudil, J., & Tásler, R. (2001): Geologie a loţiska svrchnopaleozoických limnických pánví České republiky. - Český geologický ústav, Praha.
  17. RVP ZV (2021), Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání. Praha: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy. Dostupné z: https://www.msmt.cz/vzdelavani/ zakladni-vzdelavani/ucebni-dokumenty.
  18. Sharma, H. L., & Saarsar, P. (2018): TPS (think-pair-share): An effective cooperative learning strategy for unleashing discussion in classroom interaction. International Journal of Research in Social Sciences. 8(5), 91-100.
  19. Svoboda, J., & Prantl, F. (1955): Sedimentární železné rudy Barrandienu: I. rudní revír Zdice. 1. vydání. Praha: Nakladatelství Československé akademie věd. Geotechnica, sv. 19.
  20. Veselý, A. a kol. (2018): Hlavní směry vzdělávací politiky ČR do roku 2030+. Ministerstvo školství mládeže a tělovýchovy [online]. Praha, 2013, Dostupné z: http://www.msmt.cz/vzdelavani/skolstvi-v-cr/strategie-2030
  21. Whitton, N., Moseley, A. ed. (2012): Using games to enhance learning and teaching: a beginner's guide. New York: Routledge. Go to original source...