PT - JOURNAL ARTICLE AU - Benediktová, Lenka AU - Sedlačko, Filip TI - VYUŽITÍ QR KÓDŮ V PROFESI UČITELE DP - 2024 Jan 30 TA - Journal of Technology and Information Education PG - 172--184 VI - 15 IP - 2 AID - 10.5507/jtie.2023.008 IS - 1803537X AB - QR kód neboli Quick Response znamená v překladu rychlá odezva. V našem článku se zaměřujeme na to, zda je může učitel ve své profesi, tedy ne pouze během výuky, efektivně využít. QR kódy slouží k rychlému přečtení informace pomocí chytrého zařízení jako je např. tablet nebo mobilní telefon. V tomto článku se tedy snažíme zjistit, jak může učitel pomocí QR kódů obohatit a zatraktivnit svoji výuku. Dále se zaměřujeme na to, zda tyto kódy mají využití i mimo školní hodinu, v dalším životě školy. Jsou vhodné při terénních exkurzích? Může je učitel vhodně využít i v dalších oblastech své profese jako je např. výchovné nebo kariérní poradenství? A jakým způsobem je využít tak, aby jeho práci opravdu zefektivnily? Cílem tohoto článku je navrhnout vhodné strategie pro využívání QR kódů v profesi učitele na základní škole. Pro získání informací jsme provedli rešerši domácích a zahraničních zdrojů a také realizovali výzkumnou sondu formou polostrukturovaného rozhovoru, s cílem zjistit, zda učitelé QR kódy ve své profesi používají a jakým způsobem. Je patrné, že QR kódy jsou vhodnou pomůckou pro učitele se širokým využitím, ať už přímo ve vyučovací hodině nebo mimo ni. Při poskytnutí metodické podpory se QR kódy jeví jako vhodné doplňky pro zatraktivnění výuky a usnadnění práce učitele.