PT Journal AU Sosna, T Vochozka, V TI Pilotni overovani tvorivych uloh ve 3D modelovani na zakladni skole SO Journal of Technology and Information Education PY 2022 BP 135 EP 150 VL 14 IS 2 DI 10.5507/jtie.2022.011 DE 3D modelovani; tvorive ulohy; technika; zakladni skola. AB Clanek je zameren na pilotni overovani tvorivych uloh ve 3D modelovani. Predstavuje ony tvorive ulohy, ktere lze zaradit do vyuky (napriklad technicke vychovy) 3D modelovani na zakladni skole, a ktere podporuji tvorivost zaku. Popsane zkusenosti jsou podlozeny pilotnim overenim pomoci Torranceho figuralniho testu, ktery byl vyuzit v ramci vyuky v experimentalni i kontrolni skupine, a to jako pretest a posttest. Pilotni overovani se uskutecnilo v obdobi necelych ctyr mesicu na konkretni zakladni skole v ramci vyuky 3D modelovani a 3D tisku. Zaverem jsou nabizeny jednotlive ulohy, ktere mohou pomoci pedagogum k rozvoji tvorivosti zaku v ramci implementace 3D modelovani do vyuky ci zajmove aktivity. ER