RT Journal Article SR Electronic A1 ŠMELOVÁ, Eva A1 PROVÁZKOVÁ STOLINSKÁ, Dominika A1 ČÁSTKOVÁ, Pavlína A1 PETROVÁ, Alena A1 PLEVOVÁ, Irena A1 KUBRICKÝ, Jan T1 ONLINE APLIKACE JAKO NÁSTROJ PEDAGOGICKÉ DIAGNOSTIKY V PŘEDŠKOLNÍM VZDĚLÁVÁNÍ JF Journal of Technology and Information Education YR 2021 VO 12 IS 2 SP 152 OP 163 DO 10.5507/jtie.2021.004 UL https://jtie.upol.cz/cz/artkey/jti-202002-0012.php AB Autoři příspěvku si kladou za cíl představit online aplikaci jako nástroj pedagogické diagnostiky pro předškolní vzdělávání, která byla vytvořena jako originální nástroj v rámci projektu Technologické agentury ČR. Tříletý projekt reaguje na aktuální potřeby pedagogické praxe v kontextu pedagogické diagnostiky, ale současně, i na podmínky vzdělávání v době covidové epidemie. V textu jsou popsána východiska pro tvorbu aplikace, její technologie i pedagogický koncept. Čtenář se může současně seznámit s implementací aplikace do praxe, zejména potom s klady a připomínkami ze strany učitelů mateřských škol, kteří jsou do projektu zapojeni, a patří k prvním uživatelům vytvořené aplikace.