PT - JOURNAL ARTICLE AU - BAŤKO, Jan TI - EDUKAČNÍ ROBOTIKA VE VÝUCE NA ZÁKLADNÍCH ŠKOLÁCH V ČESKÉ REPUBLICE DP - 2018 Feb 1 TA - Journal of Technology and Information Education PG - 5--16 VI - 10 IP - 1 AID - 10.5507/jtie.2018.001 IS - 1803537X AB - Cílem našeho výzkumu bylo zmapovat a popsat současný stav výuky edukační robotiky v České republice před chystanými kurikulárními změnami v technickém vzdělávání. Zjišťovali jsme, zda učitelé využívají ve výuce robotické stavebnice, ve kterých předmětech je používají, jakým způsobem a na jaké problémy v souvislosti s jejich začleněním do výuky narážejí. Zrealizovali jsme proto dotazníkové šetření mezi učiteli v České republice. Z výsledků vyplývá, že edukační robotika je nejčastěji využívána v rámci volnočasových aktivit, ze školních předmětů poté nejčastěji ve výuce informatiky, a to i přes existenci řady neaprobovaných učitelů pro výuku tohoto předmětu. Nejčastějšími problémy znemožňujícími začlenění edukační robotiky do výuky jsou dle našich respondentů absence algoritmizace a programování v kurikulu pro základní školy a nedostatečné finance pro pořízení robotických stavebnic.